ЗВІТ
Кафедри господарського права
НАЦІОНАЛЬНОГО ЮРИДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
імені ЯРОСЛАВА МУДРОГО
ЗА 2023 РІК

1 ОСНОВНІ ПІДСУМКИ НАУКОВО-ДОСЛІДНОЇ РОБОТИ КАФЕДРИ

1.1. Цільова комплексна програма, за якою провадились дослідження

«Правове забезпечення реалізації політики держави на пріоритетних напрямах економічного розвитку та у сфері екологічної безпеки» (номер державної реєстрації - № 0111U000962). Викладачі кафедри проводять дослідження у напрямку господарського права та процесу, правових основ підприємництва, міжнародного приватного права, банківського та корпоративного права.

1.2. Штатний склад кафедри (науковці, які працюють на повну та неповну ставку на кафедрі виконують відповідний обсяг НДР), їх науковий ступінь, посада, тема та обсяг запланованої НДР, обов’язково вказати публікації (монографії, статті, тези) кожного викладача

1. Задихайло Дмитро Вітольдович, д.ю.н., професор (0,8 ставки) Базові дисфункціїзаконодавчого забезпечення інноваційної діяльності та шляхи їх подолання - 2,0 друк.арк. Опубліковано – 0,3 друк. арк. Стаття: 1. Задихайло Д. В., Швидка Т. І., Рєзнікова В. В. Політико-правовий зв’язок інститутів забезпечення економічної конкуренції та банкрутства в системі господарювання Науковий вісник Ужгородського Національного Університету, Серія ПРАВО, №75, ч. 3 2023.С. 227-233 ( особистий внесок – 0,3 друк. арк.) 2. Мілаш Вікторія Сергіївна, д.ю.н., доцентка (0,8 ставки) Актуальні проблеми правової кваліфікації форс-мажорних обставин в господарсько-договірних зобов'язаннях - 2,0 друк. арк. Опубліковано -1,5 друк. арк. Наукові статті: 1. Форс-мажор як підстава звільнення від господарсько-договірної відповідальності. Актуальні проблеми права: теорія і практика: Збірник наукових праць. Дніпро: вид-во СНУ ім. В. Даля, 2023. № 45. С. 21 - 29. 0,8 (друк. арк.) 2. Shevchuk, Oleksandr M.; Milash, Viktoriia V.; Goncharenko, Ganna A.; Lysodyed, Oleksandr V.; Matat, Yuriy I. Conflicts of interest in the healthcare sector: legal aspects. Wiadomosci lekarskie. 2023. Vol. 76. Iss.10. P. 2283-2287. DOI:10.36740/WLek202310123 Published: 2023 (особистий внесок - 0,2 (друк. арк.) Тези: 1. Актуальні питання застосування форс-мажору у сфері господарювання. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції науковців, молодих учених та працівників (18 травня 2023 р.). Київ: вид-во СНУ ім. В. Даля, 2023. С. 189-193. 0,5 (друк. арк.) 3. Швидка Тетяна Ігорівна, д.ю.н., доцентка (0,8 ставки) Галузеві особливості забезпечення економічної конкуренції - 2,0 друк. арк. Опубліковано – 54,1 друк. арк. Наукові статті: 1. Davydiuk, O., Shvydka, T., Ostapenko, I., Yurovska, V., Bytiak, O., & Senyk, Y. (2023). Directions for improving the status of startups in the technology transfer system. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(13 (123), 111–120. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.282762 URL: https://journals.uran.ua/eejet/article/view/282762/277714 (особистий внесок - 0.4 друк. арк.) 2. Davydiuk, O., Shvydka, T., Shovkoplias, H., Senyk, Y., & Toporkova, M. (2023). Directions for improving the system of guarantees for participants in technology transfer. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4(13 (124), 16–25. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.285968 URL: https://journals.uran.ua/eejet/article/view/285968 (особистий внесок - 0.4 друк. арк.) 3. Швидка Т. Остапенко Ю.І. Особливості реформування законодавства про банкрутство в період воєнного стану. Аналітично-порівняльне правознавство. №1. 2023. С. 229-235. DOI https://doi.org/10.24144/2788-6018.2023.01.35 0.4 (друк. арк.) 4. Швидка Т.І. Публічні закупівлі в системі господарсько-правових відносин. Аналітично-порівняльне правознавство. №4. 2023. С. 214-219 DOI: https://doi.org/10.24144/2788-6018.2023.04.34 URL: http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/287238/281152 0.8 (друк. арк.) 5. Швидка Т. І. Халецька К.К. Шлях Європейського Союзу в регулюванні публічних закупівель. Юридичний науковий електронний журнал. №5, 2023. с. 157-160 DOI https://doi.org/10.32782/2524-0374/2023-5/38 URL: http://www.lsej.org.ua/5_2023/38.pdf (особистий внесок - 0.4 друк. арк.) 6. Швидка Т.І. Внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» стосовно локалізації виробництва товарів: вимога часу чи вимушений крок. Юридичний науковий електронний журнал №1. 2023. С. 170-173 0.8 (друк. арк.) 7. Ostapenko Iu., Shvydka T. Claims of bankruptcy: problematic aspects. The scientific heritage (Budapest, Hungary). № 110 (110). 2023. P. 41-46. Остапенко Ю., Швидка Т. Вимоги конкурсних кредиторів у справі про банкрутство: проблемні моменти. The scientific heritage (Будапешт, Угорщина). № 110 (110). 2023. с. 41-46. (особистий внесок - 0.4 друк. арк.) 8. Задихайло Д. В., Швидка Т. І., Рєзнікова В. В. Політико-правовий зв’язок інститутів забезпечення економічної конкуренції та банкрутства в системі господарювання Науковий вісник Ужгородського Національного Університету, Серія ПРАВО, №75, ч. 3 2023.С. 227-233 (особистий внесок - 0.3 друк. арк.) Навчальні посібники: 1. Швидка Т. І., Господарське право в схемах і таблицях: навч. посіб. – 6-ге видання, перероблене і доповнене. Харків: Право. 20223. 208 с. 24.2 (друк. арк.) 2. Швидка Т. І. Правове регулювання відносин неплатоспроможності та банкрутства: навч. посіб. - 2-ге видання, перероблене і доповнене. Харків. Право. 2022. 134 с 10.8 (друк. арк.) 3. Швидка Т.І . Законодавче регулювання публічних закупівель: навч. посібн. 3-тє видання, змінене та доповнене. Харків. Право. 2023. 188 с. 15.2 (друк. арк.) 4. Бойчук Роман Петрович, к.ю.н., доцент (0,8 ставки) Господарсько-правові засоби інституалізації державного сектору економіки Опубліковано - 0 (друк. арк.) 5. Остапенко Юлія Ігорівна, д.ю.н., асистентка (0,8 ставки) Розвиток господарського законодавства України: систематизація та вимога змістовної модернізації - 1,5 друк. арк. Опубліковано – 2,35 друк. арк. Наукові статті: 1. Остапенко Ю. Підприємства в Україні у воєнний та повоєнний періоди: інвестиційне забезпечення інноваційного розвитку. The scientific heritage. № 123. 2023. С. 32-37 0.75 (друк. арк.) 2. Баржак В.В., Остапенко Ю.І.. Шоу бізнес та міжнародне інтелектуальне право: як охороняються авторські та суміжні права на прикладі комерційних хітів? Юридичний науковий електронний журнал. № 9. 2023. С. 159-163 (особистий внесок - 0.35 друк. арк.) 3. Напрямки покращення статусу стартапів у системі трансферу технологій. Davydiuk, O., Shvydka, T., Ostapenko, I., Yurovska, V., Bytiak, O., & Senyk, Y. (2023). Directions for improving the status of startups in the technology transfer system. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (13 (123), 111–120. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.282762. (особистий внесок - 0.25 друк. арк.) 4. Дослідження напрямків вдосконалення засобів регулювання безпечності трансферу технологій. О. М. Давидюк, Ю. І. Остапенко, В. В. Шеховцов, І. В. Суходубова, Ю. І. Сеник. Study of directions for improving means of technology transfer safety regulation. Oleksandr Davydiuk, Iuliia Ostapenko, Shekhovtsov Volodymyr, Sukhodubova Iryna, Yurii Senyk. (2023) Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. (особистий внесок - 0.25 (друк. арк.) 5. Остапенко Ю. Законодавчі нововведення на ринку фінансових послуг: інноваційний погляд. Юридичний науковий електронний журнал. № 10. 2023. 0.75 (друк. арк.) 6. Щокіна Олена Олександрівна, к.ю.н., ст. виклад. (0,8 ставки) Проблемні питання організаційно-правових форм суб’єктів господарювання в Україні – 1,5 друк.арк. Опубліковано - 0.4 (друк. арк.) Наукова стаття: 1. K. Gusarov, O. O. Shchokina, I. M. Cherevatenko, O. V. Kolisnyk y Y. L. Kolomiets. Preventive function of a notary in the legal system of society, Documenta & Instrumenta21 (2023): 111-126. http://dx.doi.org/10.5209/docu.88106 URL: https://revistas.ucm.es/index.php/DOCU/article/view/88106/4564456564597 (особистий внесок - 0.4 друк. арк.) 7. Крупа Лариса Володимирівна, к.ю.н, доцентка (0,8 ставки) Аналіз стану і напрямків модернізації господарського законодавства з урахуванням Угоди про асоціацію з ЕС – 1,5 друк.акр. Опубліковано - 0.7 (друк. арк.) Наукова стаття: 1. Krupa , L. (2023). HOW THE EU ASSOCIATION AGREEMENT SHAPES UKRAINE’S FINANCIAL SERVICES MARKET REGULATION. Grail of Science, (30), 99–106. 0,7 (друк. арк.) 8. Давидюк Олександр Миколайович, к.ю.н., доцент (0,8 ставки) Правове регулювання приватно-правових форм трансферу (обороту) технологій - 1,5 друк.арк. Опубліковано – 7,0 (друк. арк.) Монографії: 1. Правове забезпечення інноваційного процесу в умовах адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу: монографія/ [С. В. Глібко, О. В. Розгон, Ю. В. Георгієвський та ін.]; за ред. С. В. Глібка, О. В. Розгон. – Харків: НДІ прав. забезп. інновац. розвитку НАПрН України, 2022. – 290 с. (особистий внесок - 2.9 друк. арк.) Наукові статті: 1. Davydiuk, O., Ostapenko, I., Tovkun, L., Sharenko, M., Shulga, T. (2022). Formation of regulatory means to fix technology efficiency criteria for its further financing and budget support. the experience of ukraine and prospects for improvement under the conditions of martial law. Eastern- European Journal of Enterprise Technologies, 6 (13 (120)), 59–66. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.268514; (особистий внесок - 0.4 (друк. арк.) 2. Davydiuk, O., Duiunova, T., Shovkoplias, H., Sivash, O., Hlushchenko, S., Lisohorova, K., Maryniv, I. (2023). Directions for improving the international legal regulation of the support program for the transfer of innovations and technologies “Horizon Europe”. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (13 (122)), 85–91. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.276747; (особистий внесок - 0.4 друк. арк.) 3. Davydiuk, O., Shvydka, T., Ostapenko, I., Yurovska, V., Bytiak, O., Senyk, Y. (2023). Directions for improving the status of startups in the technology transfer system. Eastern- European Journal of Enterprise Technologies, 3 (13 (123)), 111–120. doi: https://doi.org/10.15587/1729- 4061.2023.282762; (особистий внесок - 0.4 друк. арк.) 4. Davydiuk, O., Ostapenko, I., Shekhovtsov, V., Sukhodubova, I., & Senyk, Y. (2023). Identifying directions for improving means of technology transfer safety regulation. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(13 (125), 88–97. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.290116 (особистий внесок - 0.5 (друк. арк.) 5. Давидюк О.М. Господарсько-правові аспекти реформування правового регулювання принципів державної технологічної політики в умовах воєнного стану // Право та інновації, № 1 (41) (2023), 2023 р., режим доступу: https://doi.org/10.37772/2518-1718-2023- 1(41)-3; 1,0 (друк. арк.) 6. Davydiuk, O., Shvydka, T., Shovkoplias, H., Senyk, Y., & Toporkova, M. (2023). Directions for improving the system of guarantees for participants in technology transfer. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4(13 (124), 16–25. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.285968 (особистий внесок - 0.4 друк. арк.) Тези: 1. Давидюк О.М. Етапи розвитку правового забезпечення реалізації засобів підтримки трансферу технологій в законодавстві Європейського Союзу. ктуальні проблеми господарської діяльності в умовах розбудови економіки Індустрії 4.0: збірник наукових праць НДІ ПЗІР НАПрН України за матеріалами ІІІ Круглого столу (м. Харків, 25 травня 2023 року) / за ред. О. О. Дмитрик, О. В. Корват. Харків: НДІ ПЗІР НАПрН України, 2023. 242 с., с. 7-11 0.4 (друк. арк.) 2. Давидюк О.М. Окремі господарсько-правові аспекти визначення об’єкту впливу державної технологічної політики. Збірник наукових праць НДІ ПЗІР НАПрН України. Інноваційний процес: перспективи євроінтеграції: за матеріалами Круглого столу з нагоди 30-ї річниці з дня заснування Національної академії правових наук України (м. Харків, 24 березня 2023 року) / за ред. С. В. Глібка, І. В. Подрез-Ряполової. – Харків: НДІ ПЗІР НАПрН України, 2023. – 223 с. – Електронне наукове видання.– https://ndipzir.org.ua/wp-content/uploads/2023/03/conf_24.03.2023.pdf. 0.3 (друк. арк.) 3. Давидюк О.М. Окремі господарсько-правові аспекти визначення мети державної технологічної політики. Збірник наукових праць НДІ ПЗІР НАПрН України: «Актуальні питання розбудови науково-дослідницької інфраструктури у воєнний та повоенний періоди» за матеріалами Інтернет-конференції (м. Харків, 28 лютого 2023 року) / за ред. С. В. Глібка, К. В. Єфремової. – Харків: НДІ ПЗІР НАПрН України, 2023. – 151 с. – Електронне наукове видання. – https://ndipzir.org.ua/wp-content/uploads/2023/07/conf_28.02.23.pdf 0.3 (друк. арк.) 9. Битяк Олексій Юрійович, к.ю.н., доцент (0,25 ставки) Правова енергетична політика держави в сфері ядерної енергетики - 0,4 друк.акр. Опубліковано - 0.4 (друк. арк.) Наукові статті: 1. Davydiuk, O., Shvydka, T., Ostapenko, I., Yurovska, V., Bytiak, O., & Senyk, Y. (2023). Directions for improving the status of startups in the technology transfer system. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(13 (123), 111–120. (особистий внесок - 0.2 друк. арк.) 2. Yukhman Y., Bytiak O., Protsenko A., Slastianykova K. Financial and economic mechanism of the regulation of sustainable development of economic entities in a circular economy: Institutional dominants. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science : 9th International Scientific Conference on Sustainability in Energy and Environmental Science, ISCSEES 2022 Virtual, Online 22-24 June 2022. 2023. Vol. 1150, Iss. 1. Ст. 012013. P. [1–10]. (особистий внесок - 0.2 друк. арк.) 10. Шовкопляс Ганна Миколаївна, к.ю.н, доцентка (0,8 ставки) Система засобів контролю у сфері недержавного пенсійного забезпечення -1,5 друк.арк.) Опубліковано - 1.5 (друк. арк.) Наукові статті: 1. Directions for improving the international legal regulation of the support program for the transfer of innovations and technologies "Horizon Europe".Oleksandr Davydiuk, Tetiana Duiunova, Hanna Shovkoplias, Olena Sivash, Svitlana Hlushchenko, Kateryna Lisohorova, Ivanna Maryniv. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2023.Vol. 2. 13 (122). P. 85-91 (особистий внесок - 0.4 друк. арк.) 2. Directions for improving the system of guarantees for participants in technology transfer.Oleksandr Davydiuk, Tetiana Shvydka, Hanna Shovkoplias, Yurii Senyk, Maryna Toporkova. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2023.Vol. 4. 13 (122). P. 16-25 (особистий внесок - 0.4 друк. арк.) Тези: 1. Існуючі засоби захисту прав і інтересів клієнтів небанківських фінансових послуг 0.35 (друк. арк.) 2. Омбудсмен на ринку небанківських фінансових послуг як засіб захисту прав споживачів на ринку 0.35 (друк. арк.) 11. Кудрявцева Вікторія Вікторівна, к.ю.н., асистентка (0,8 ставки) Правові режими реалізації масштабних інвестиційних проектів в реальному секторі економіки України ( 1 друк. арк.) Опубліковано - 0.5 (друк. арк.) Наукові стаття: 1. Кудрявцева В.В., Жук І.М., Бодрухіна Є.А.«Актуальні питання у сучасній науці (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія Економіка», Серія «Державне управління», Серія «Техніка», Серія «Історія та археологія»)»: журнал. 2023. № 11(17) 2023. С. 1259. - с. 574-588. (особистий внесок - 0.5 (друк. арк.) 12. Ваксман Регіна Володимирівна, к.ю.н., асистентка (0,8 ставки) Актуальні проблеми правової кваліфікації соціальної рекламі 1, 0 друк. арк. Опубліковано - 1.9 (друк. арк.) Наукові статті: 1. Vaksman R.V. Problematic issues of competition in the outdoor advertising market.Theory аnd Practice оf Jurisprudence. 2(24) 2023.URL: http://tlaw.nlu.edu.ua/issue/archive 0.7 (друк. арк.) 2. Ваксман Р. В. Проблемні питання перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності.Юридичний науковий електронний журнал.№ 11.2023. URL: http://lsej.org.ua 0.7 (друк. арк.) Тези: 1. Ваксман Р. В. Правове регулювання зовнішньої реклами.The XXV International Scientific and Practical Conference «Promising ways of improving science and scientific solutions», June 26 – 28, Warsaw, Poland.с. 11-12. URL: https://eu-conf.com/wp-content/uploads/2023/05/PROMISING-WAYS-OF-IMPROVING-SCIENCE-AND-SCIENTIFIC-SOLUTIONS. 0.2 (друк. арк.) 2. Ваксман Р. В. Перегляд інструментів державного регулювання господарської діяльності. The XXXV International Scientific and Practical Conference « Scientists and modern theoretical ideas», September 04-06, 2023, Haifa, Israel. p. 93-94 URL: https://eu-conf.com/wp-content/uploads/2023/09/SCIENTISTS-AND-MODERN-THEORETICAL-IDEAS. 0.3 (друк. арк.) 13. Борисов Ігор Вячеславович, к.ю.н., асистент (0,8 ставки) Організаційно-правові умови залучення інноваційного продукту в господарську діяльність - 1,0 друк. арк. Опубліковано - 1.8 (друк. арк.) Монографії: 1. Борисов І. В. Господарська діяльність та новітні технології: актуальні проблеми регулювання в умовах воєнного стану: монографія / за ред. О. О. Дмитрик, К. О. Токарєвої. Харків: НДІ правового забезпечення інноваційного розвитку НАПрН України, 2022. Розд. 2 Засади державного регулювання інноваційних структур в умовах Індустрії 4.0. С. 56–78. (особистий внесок – 1,0 друк. арк.) Тези: 1. Борисов І. В. До проблеми організаційних форм інноваційних структур в умовах сучасної моделі розвитку економіки. Цивільне право: проблеми теорії та правозастосування: матеріали XXІ науково-практичної конференції, присвяченої 101-й річниці з дня народження д-ра юрид. наук, проф., чл.-кор. АН УРСР, ректора Харківського юридичного інституту (1962–1987 роки) В. П. Маслова (Харків, 17 лютого 2023 р.). Харків: НЮУ імені Ярослава Мудрого, 2023. С. 136–139. 0.2 (друк. арк.) 2. Борисов І. В. Індустріальний (промисловий) парк як один із механізмів стимулювання розвитку економіки в Україні. Проблеми цивільного права та процесу: тези доповідей учасників науково-практичної конференції, присвяченої 98-й річниці від дня народження О. А. Пушкіна (м. Вінниця, 19 травня 2023 р.) / МВС України, Харківський національний університет внутрішніх справ; Харківський обласний осередок Всеукраїнської громадської організації «Асоціація цивілістів України», Науковий парк «Наука та безпека». Вінниця: ХНУВС, 2023. С. 292–296. 0.3 (друк. арк.) 3. Трубчанінова А. С., Борисов І. В. Правове регулювання банківської діяльності. Міжнародні наукові дослідження: інтеграція науки та практики як механізм ефективного розвитку: матеріали IV Міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 28–29 квітня 2023 р.) / ГО «Інститут інноваційної освіти»; Науково-навчальний центр прикладної інформатики НАН України. Запоріжжя: АА Тандем, 2023. С. 92–95. 0.3 (друк. арк.)

1.3. Викладачі, які не виконали НДР

к.ю.н., доц. Бойчук Р.П. Виконали не в повному обсязі: д.ю.н., проф. Задихайло Д.В. - заплановано 2,0 друк.арк., виконано - 0,3 друк.акр.; д.ю.н., доц. Мілаш В.С. - заплановано 2,0 друк.арк., виконано - 1,5 друк.арк.; к.ю.н., доц. Крупа Л.В. - заплановано - 1,5 друк.арк., виконано - 0,7 друк.арк.; к.ю.н., ст. викл. Щокіна О.О. - заплановано - 1,5 друк.арк., виконано - 0,4 друк.арк.; к.ю.н., ас. Кудрявцева В.В. - заплановано - 1,0 друк.арк., виконано - 0,5 друк.арк.

1.4. Діяльність кафедри на госпдоговірних засадах із зазначенням суми договору

Викладачі кафедри у звітному році не здійснювали діяльність на госпдоговірних засадах.

1.5. Актуальність виконаних розробок в рамках цільової комплексної програми

Актуальність виконаних річних робіт полягає, з одного боку, у необхідності систематизації інструментів формування та реалізації економічної політики держави правовими засобами, що необхідно за-для підвищення ефективності державного регулювання господарської діяльності як такої, та національної економічної системи в цілому. Сучасна система суспільних відносин, що виникають між державою та бізнесом, а відповідно і стан законодавчої їх врегульованості страждають численними дефектами. Вони невідкладно вимагають як доктринальних так і інструментально-прикладних відповідних наукових досліджень. З іншого боку, зазначена актуальність проблеми загострена станом російської збройної агресії проти України, що тільки підвищує функціональну роль держави в забезпеченні економічного життя країни, протидії руйнівним впливам ворога на національну економіку, забезпечення приорітетного функціонування оборонно-промислового комплексу. Додатково, зазначена проблематика вкрай загострена спробою здійснити гібрідну діверсію щодо правового господарського порядку шляхом розробки та подання до розгляду у ВРУ законопроекту "Про особливості регулювання підприємницької діяльності окремих видів юридичних осіб та їх об'єднань у перехідний період" яким, зокрема, передбачено скасування Господарського кодексу України. Окільки зазначена акція супроводжується псевдодоктринальними мотивіровками, необхідно фокусувати зусилля науковців і у зазначеній сфері.

1.6. Наявність авторських свідоцтв та патентів.

Авторські свідоцтва та патенти відсутні.

1.7. Наукова новизна отриманих результатів

Наукова новизна д.ю.н., проф. Задихайла Д.В. полягає у визначенні ключовою дисфункцією інноваційного законодавства України є відсутність системного характеру законодавчого забезпечення відносин національної інноваційної системи. Національна інноваційна система як цілісний об'єкт з цілою низкою визначальних елементів не отримала всеохоплюючого законодавчого забезпечення. Базовими елементами, що потребують термінових законодавчих зусиль є правовий статус та особливості функціонування стартапів, як суб’єктів інноваційної діяльності, венчурних фондів, як суб’єктів інноваційного інвестування компаній по управлінню інтелектуальними активами як необхідного чинника функціонування венчурних фондів тощо. Потребує реформування система організаційно-господарського забезпечення інноваційної діяльності з боку держави. Міністерство освіти та науки України не може бути ключовим суб'єктом управління, оскільки його предмет відання охоплює комплекс відносин, що частково зачіпають ланку створення інноваційних продуктів. В той же час ланки трансферу технологій, впровадження інноваційних продукції у господарську діяльність, реалізація інноваційної продукції потребують не меншої регулятивної уваги законодавця. Отже, необхідним є формування цілісної системи комплексного впливу держави на усі ланки інноваційних процесів. Відтак, реалізація інноваційної політики держави вимагає створення нової, прямо предметно спрямованої системи суб’єктів організаційно-господарських повноважень в структурі органів державної виконавчої влади. В контексті актуалізації проблематики форс-мажорних обставин в умовах воєнного стану д.ю.н., доц. Мілаш В.С доведено необхідність встановлення на рівні договірного регулювання строку повідомлення про настання форс-мажорних обставин стороною, для якої вони створили неможливість виконання договірного зобов’язання, а також наслідки неповідомлення (несвоєчасного повідомлення) про їх наступ, у тому числі у вигляді застосування відповідних оперативно-господарських санкцій. Запропоновано кореляцію відповідних положень чинного законодавства щодо: наслідків форс-мажору в частині припинення договору в цілому або тимчасового припинення його виконання, з урахуванням тривалості існування форс-мажорних обставин, та доцільності поновлення виконання для управненої сторони; відповідальності генерального виконавця за основним договором за дії субвиконавця (третьої особи), якщо виконання субдоговору унеможливило настання форс-мажорних обставин. У ході проведення наукової дослідної роботи д.ю.н., доц. Швидкою Т.І. проаналізовано, що відносини, що виникають у сфері публічних закупівель, можна поділити на певні групи, а саме відносини з приводу регулювання, організації й порядку проведення торгів, вирішення спорів, оскарження рішень чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень до виникнення договірних правовідносин між організатором і переможцем тендеру, які підпадають під юрисдикцію адміністративних судів. Проте відносини з приводу укладання та оскарження договорів про закупівлю між замовником і переможцем, які є рівноправними суб’єктами та укладають між собою договори, що мають господарсько-правову природу, тобто ті, що мають місце після укладення договору, підпадають уже під юрисдикцію господарських судів. Проведено порівняльно-правовий аналіз регулювання інституту публічних закупівель в Україні та країнах Європейського Союзу. Публічні закупівлі є однією з основних та важливих складових економіки України та країн Європейського Союзу. Проаналізовано досвід країн Європейського Союзу щодо здійснення та регулювання публічних закупівель. У зв’язку з поточною економічною ситуацією в Україні, розглянуто роль та можливості поліпшення процесу вітчизняних публічних закупівель за допомогою залучення європейського досвіду в даній сфері. Обґрунтовано, що у сфері регулювання неплатоспроможності та банкрутства нагальним питання сьогодення є вдосконалення та внесення змін до законодавства про банкрутство в період воєнного стану. Наголошено, що сьогодні наша держава живе і працює за умов воєнного стану, а отже, діяльність багатьох суб’єктів господарювання ускладнилася або взагалі унеможливилася, деякі з них на грані банкрутства. Виходячи з цього, нагальною потребою і вимогою часу є внесення змін до законодавства з метою збереження економічної ситуації у країні й забезпечення подальшого функціонування національної економіки. К.ю.н., доц. Бойчук Р.П. з’ясував, що сучасний період розвитку вітчизняної науки характеризується розширенням меж юридичної конфліктології в рамках оновлених та нових галузей права, у тому числі корпоративного права. Незважаючи на часте використання у повсякденному житті та практиці терміну «корпоративний конфлікт», у українській правовій доктрині дотепер, як зазначалося раніше, поняття корпоративного конфлікту не розкрито. Юридичним конфліктом є такий конфлікт, який визначається сукупністю наступних ознак: - визначається правовими відносинами сторін; - об'єкт, предмет, суб'єкт, мотивація конфлікту мають правові ознаки; - у наявності правове протиборство сторін; - конфлікт має юридичні наслідки. Аналіз природи та конструкції корпоративної юридичної особи призводить до висновку про те, що певна конфліктність властива їй з самого початку та об'єктивно непереборна. Учасники корпоративної юридичної особи на основі єдиного довгострокового інтересу у діяльності цієї особи об'єднують свої зусилля та майно для здійснення певних видів діяльності (зокрема підприємницької) для досягнення соціальних та економічних результатів. Разом з тим, за допомогою такої участі в діяльності можуть вирішуватися й інші завдання, які не завжди збігаються з інтересами інших учасників. З одного боку, що більшу пайову участь у капіталі корпорації має конкретний її учасник, то більшу майнову цінність є ті фінансові інструменти, які опосередковують таку участь. З іншого боку, одночасно з правами, вираженими через володіння таким інструментом при досягненні часток участі деякого кількісного значення, індивідуального в кожному випадку, у учасника виникають додаткові можливості набуття корпоративного контролю. У цьому сенсі корпоративний контроль є «можливістю нав'язувати свою волю корпоративному утворенню, іншим її учасникам, у вилученні додаткових майнових благ з подібного становища всередині корпоративного утворення, а також у можливості відчуження контрольної премії при передачі корпоративного контролю третім особам». До таких додаткових прав-можливостей можна віднести здатність контролюючого учасника корпорації формувати органи управління корпорації, здійснювати реорганізацію корпорації, змінювати її установчі документи тощо. Проте допущення прийняття рішень більшістю і неможливість меншості заблокувати прийняті рішення спочатку закладає конфлікт інтересів, тобто в даному випадку цей корпоративний конфлікт. Тому незважаючи на те, що в більшості випадків корпоративні конфлікти традиційно отримують своє продовження у великій кількості судових спорів, не менш ефективними є альтернативні, неюрисдикційні способи їх вирішення, у тому числі використання процедур медіації. Позасудові способи вирішення корпоративного конфлікту умовно можна поділити на превентивні заходи та заходи, спрямовані на вирішення конфлікту, що вже виник. Превентивні заходи включають врегулювання взаємовідносин між учасниками корпоративного утворення, спрямовані на визначення взаємних прав та обов'язків, а також вирішення питань у разі виникнення конфліктної ситуації. Крім установчого документу найбільш значущим інструментом превентивного рішення у цій ситуації є укладання корпоративного договору. Учасники господарського товариства або деякі з них мають право укласти між собою корпоративний договір про здійснення своїх корпоративних прав , відповідно до якого вони зобов'язуються здійснювати ці права певним чином або утримуватися (відмовитися) від їх здійснення, у тому числі голосувати певним чином на загальних зборах учасників товариства, узгоджено здійснювати інші дії з управління суспільством, набувати або відчужувати частки в його статутному капіталі (акції) за певною ціною або настання певних обставин або утримуватися від відчуження часток (акцій) до настання певних обставин. У ході проведеної науково-дослідної роботи д.ю.н, ас. Остапенко Ю.І. встановлено, що принциповим недоліком сучасного господарського законодавства в частині його структурування та ефективності слід визначити низький рівень − конституційно-правового забезпечення змісту нормативно-правового регулювання господарських відносин в Україні. Слід констатувати неприпустимо слабкий системно-структурний зв’язок між нормами конституційно-правового та нормами суто господарсько-правового регулювання, численні прогалини конституційно-правового закріплення, зокрема таких важливих для сфери господарської діяльності типів правовідносин, як програмна діяльність держави, підстави та засоби державного регулювання, антикризові господарські повноваження держави, конституційна суб’єктність учасників господарських відносин, публічно-приватне партнерство, спеціальні режими господарювання, свобода підприємництва суб’єктів господарювання −юридичних осіб, корпоративні та інвестиційні права в сфері господарювання, особливості функціонування державного сектору економіки, питання забезпечення економічної безпеки, феномен економічної влади та механізм її розподілу в національній економічній системі, економічне народовладдя тощо; - виявлено, що ключовою проблемою розвитку господарського законодавства залишається процес подальшого формування та систематизації норм в сфері правового забезпечення процесів та засобів державного впливу на зміст та спрямованість економічної активності, зокрема, в напрямі її предметного стимулювання. В контексті процесів глобалізації, інноватизації та екологізації сфери господарювання, слід констатувати гостру необхідність створення спеціальних господарсько-правових доктрин та моделей спеціальних режимів господарювання, а також окремих засобів та механізмів організаційно-господарського впливу на економічну діяльність в зазначених умовах з посиленим публічним інтересом. Такі спеціальні правові режими господарювання особливо затребувані у контексті реалізації публічно значимих проектів економічного, екологічного, регіонального, безпекового, інноваційного характеру тощо; - обґрунтовано, що поступове фрагментарне формування господарсько-правових засобів подолання олігархізації в національній економіці господарсько-правовими засобами є позитивним, проте поки що малоефективним процесом, який має бути інтенсифікованим шляхом формування ефективного правового господарського порядку, формування кола неконсолідованих джерел економічної влади з метою створення системи її балансування в масштабі національної економічної системи, деталізації правових форм економічної концентрації та критеріїв визначення монопольного становища на ринку, визначення особливого правового порядку створення та припинення відповідних господарських організацій, встановленням вимог прозорості інвестиційних відносин та відносин між асоційованими підприємствами тощо. Важливим напрямом законодавчого забезпечення законності в сфері господарювання залишається необхідність створення сутнісних перешкод процесам трансформацій економічної влади у політичну та інформаційну влади відповідних суспільних систем. К.ю.н., ст. виклад. Щокіна О.О. грунтовно проаналізувала, що сьогодні у багатьох правових системах світу закріплений принцип numerus clausus – закритого переліку організаційно-правових форм юридичних осіб. Принцип numerus clausus є гарантією стабільності і передбачуваності господарських відносин, його можна віднести до засобів забезпечення правопорядку у сфері господарювання. Законодавство України не містить чіткого переліку організаційно-правових форм господарювання. Єдина спроба їх узагальнення зроблена у Класифікації організаційно-правових форм господарювання ДК 002:2004, що затверджена наказом Держспоживстандарту України від 28.05.2004 р. № 97. Однак цей документ неможливо використовувати з метою систематизації організаційно-правових форм господарських організацій. Отже, проблемними питаннями організаційно-правових форм субʼєктів господарювання в Україні є відсутність переліку таких форм, чіткого критерію їх поділу на комерційні та некомерційні, корпоративні та унітарні. У ході проведеної науково-дослідної роботи к.ю.н., доц. Крупою Л.В. проаналізовано, що Угода про асоціацію з ЄС відіграла ключову роль у формуванні регулювання ринку фінансових послуг в Україні. Поступова адаптація українського законодавства до acquis ЄС сприяла створенню більш уніфікованого правового середовища для учасників ринку як в Україні, так і в країнах ЄС. Зокрема, передача функцій регулювання ринку небанківських фінансових послуг Національному банку України зміцнила загальну фінансову стабільність і привела фінансову практику України у відповідність до міжнародних стандартів. Однак певні обмеження в транскордонному наданні послуг зберігаються, що створює проблеми для чесної конкуренції та доступу до ринку. Незважаючи на ці перешкоди, успішна реалізація Комплексної програми розвитку фінансового сектору до 2020 року сприяла вирішенню економічних проблем і відновленню макроекономічної стабільності в Україні. Оскільки Україна продовжує свій шлях до поглиблення інтеграції з ЄС, поточні зусилля та реформи на ринку фінансових послуг є важливими для приведення у відповідність з нормами ЄС, сприяння співпраці та залучення більше інвестицій. К.ю.н., доц. Давидюк О. М. з'ясував, що правове регулювання форм трансферу технологій в Україні, носить виключно фрагментарне правове регулювання. Чинне законодавство України не містить в собі ні детального переліку можливих форм приватноправового трансферу технологій, ні орієнтуючої класифікації. Системний аналіз положень чинного законодавства України, дозволяє сформувати наступний перелік можливих форм приватноправового трансферу технологій: 1) На основі попередньо укладеного господарсько-правового чи цивільно-правового договору; 2) В межах внутрішньо-господарських відносин на основі засад самофінансування; 3) Шляхом вкладання прав на технології до статутного (складеного) капіталу суб'єкта господарювання; 4) Шляхом створення в результаті господарської діяльності; 5) В результаті спадкування, набуття прав на безхазяйне майно чи інших цивільних правочинів. Всі перелічені форми приватноправового трансферу технологій, мають бути врегульовані положеннями чинного законодавства України. К.ю.н, доц. Шовкопляс Г.М., проаналізувала, що специфіка господарсько-правового контролю на ринках небанківських фінансових послуг полягає в поєднанні елементів публічного і приватного характеру. Про його публічний характер можна вести мову, розглядаючи як форму державного регулювання на ринках небанківських фінансових послуг, а його спрямованість на забезпечення прав і законних інтересів клієнтів, споживачів небанківських послуг і можливість здійснення відповідними суб’єктами господарювання шляхом саморегулювання говорить про приватний характер контролю; - для забезпечення соціальної захищеності та соціальної справедливості щодо отримання стабільного доходу учасниками, які досягли пенсійного віку шляхом накопичення на добровільних засадах ресурсів на індивідуальних пенсійних рахунках, відкритих у НПФ необхідно забезпечити: 1) надійні та економічно ефективні у довгостроковій перспективі недержавні пенсійні фонди (за рахунок стабілізації соціально-економічної ситуації в державі, стабілізації кредитно-грошової політики, розвитку фондового ринку); 2) регулярний контроль з боку державних органів за функціонуванням НПФ; 3) відповідні економічні нормативи, яким повинна відповідати діяльність НПФ; 4) відповідальність НПФ за свої зобов'язання; - обґрунтовано необхідність створення інструменту вирішення конфліктів і суперечок між небанківськими фінансовими установами та їх споживачами у вигляді омбудсмена на ринку небанківських фінансових послуг, який є, свого роду, медіатором між суб’єктами господарювання та споживачами. Він створюється з метою захисту прав споживачів шляхом розгляду скарг щодо можливих порушень їх законних інтересів внаслідок дій або бездіяльності небанківських фінансових послуг. У ході проведеної науково-дослідної роботи к.ю.н., ас. Кудрявцевою В.В., визначено, що медіація є ефективною альтернативою вирішення конфліктів, які виникають при здійсненні господарської діяльності та має багато переваг у порівнянні з розглядом спорів в судовому порядку: швидкість вирішення справи, конфіденційність, максимальне збереження позицій сторін конфлікту, захист репутації компаній та інші. Окрім того, прийняття Закону України «Про медіацію» дає можливість розвитку такої процедури в нашій державі, адже попри нормативне регулювання, суспільство сприймає медіацію з певною недовірою, що може мати негативні наслідки для розвитку ділових взаємовідносин між суб’єктами господарювання та їх контрагентами в цілому. Тому для вирішення цієї проблеми потрібно удосконалювати та актуалізувати медіацію, зокрема шляхом аналізу міжнародного досвіду та впровадження в наше законодавче регулювання відповідних важливих положень. Зазначено, що зважаючи на те, що наша держава перебуває на шляху вступу до Європейського Союзу, нам потрібно привести своє законодавство у відповідність до права ЄС. Відповідно щодо регулювання медіації важливим документом, який потребує імплементації в наше законодавство є Директиви 2008/52/ЄС Європейського парламенту та Ради Європи «Про деякі аспекти медіації в цивільних та господарських справах», яка передбачає обов’язковість досудового вирішення конфліктів в господарських і цивільних справах, порушення якого передбачає накладення санкцій. Такий механізм має доволі позитивний досвід в інших країнах ЄС. Запропоновано введення в нашу правову систему такого механізму обов’язкової медіації, яка по-перше, популяризує такий спосіб серед населення; а по-друге, відповідно розвантажить суди, адже кількість господарських та цивільних справ надзвичайна велика і судова система не справляється, по-третє, запровадження таких нововведень, також, дасть змогу пришвидшити вирішення спорів та, як наслідок, підвищить рівень розвитку економіки країни. Доведено, що альтернативний спосіб вирішення спорів можна застосовувати у сфері міжнародної торгівлі та зовнішньоекономічної діяльності, адже результативність укладання угод за допомогою медіації має свої переваги для бізнесу в будь-якій країні-учасниці Сінгапурської конвенції. Практичність застосування даної процедури в різних країнах може стати ефективним методом вирішення спорів у міжнародній торгівлі та зовнішньоекономічних відносинах, та бути набагато ефективнішою порівняно з судовим розглядом. Зауважено, що порівнюючи вирішення спорів в Третейському суді з медіацією, остання не має примусу з боку держави, визначеного коло осіб, її результат не потребує законодавчого оформлення та відповідно зберігається інтерес обох сторін, а отже має переваги над розглядом справи арбітром. Що ще раз підтверджує, що медіація є найшвидшим та більш результативним способом вирішення господарських спорів, а тому їй повинна приділятись більша уваги з боку законодавця, для нівелювання прогалин які існують на даному етапі, зокрема одна з таких пропозицій це запровадження обов’язкового досудового врегулювання господарських та цивільних спорів шляхом медіації, і відповідно накладення санкцій у випадку порушення. В процесі роботи над темою дослідження к.ю.н., ас. Ваксман Р.В. з'ясувала, що конкуренція є важливим показником розвитку та економічного стану держави з ринковою економікою. Саме конкуренція допомагає створювати кращі продукти (товари або послуги). Реклама сприяє розвитку конкуренції, але при цьому виникає важливе питання конкуренції на ринку самої реклами. У статті авторкою зроблений висновок про недосконалість правового регулювання ринку розміщення зовнішньої реклами, проаналізовані проблеми сучасного ринку зовнішньої реклами та розроблені рекомендації стосовно внесення змін до чинного законодавства, які сприятимуть розвитку конкуренції на ринку розміщення зовнішньої реклами, а отже і розвитку самого ринку. Зокрема, авторка пропонує розробити та затвердити Порядок демонтажу рекламних засобів, посилити контроль за незаконним розміщенням зовнішньої реклами, увести заборону на введення мораторію на розміщення зовнішньої реклами без погодження Антимонопольним Комітетом України, заборонити надання в тимчасове користування місць для розміщення рекламних засобів комунальним підприємствам, які поєднують адміністративні функції та господарську діяльність на ринку розміщення зовнішньої реклами, посилити контроль за будь-якими додатковими бар’єрами або дискримінаційними умовами доступу на ринок, що допоможе запобігти справляння різного розміру плати за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів без об’єктивних причин. К.ю.н, ас. Борисовим І.В. встановлено, що інноваційну інфраструктуру України складає сукупність підприємств, організацій, установ, їх об’єднань, асоціацій будь-якої форми власності, які надають послуги із забезпечення інноваційної діяльності (фінансові, консалтингові, маркетингові, інформаційно-комунікативні, юридичні, освітні тощо). І хоча це не вичерпний перелік структур, але не можна не відмітити, що він повинний бути доповнений вказівкою на державу, яка і повинна створити конкретні соціально-економічні, організаційні та правові умови для запровадження ефективного механізму відтворення, розвитку й використання сучасних технологій, виробництва та реалізації нових видів конкурентоздатної продукції. Без включення держави до кола учасників інноваційних відносин вирішити зазначені питання неможливо, оскільки саме держава повинна забезпечити умови для розвитку інфраструктури розповсюдження знань (патентних організацій, дослідницьких центрів, комунікаційних зв’язків, відкритих баз даних тощо), організувати інноваційну структуру освіти і науки, забезпечивши достатнє фінансування цих систем, а також спрямувати свої зусилля на розвиток творчого потенціалу людини. Тобто до державних заходів в цій сфері слід віднести: а) організаційне, інфраструктурне та правове забезпечення; б) фінансове забезпечення; в) кадрове забезпечення; г) інформаційне забезпечення. Оскільки інноваційна діяльність пов’язана із створенням нових технологій, управління цією діяльністю стосується також проблем управління правами на інтелектуальну власність та захисту цих прав.

1.8. Участь у грантових проектах, сертифікатних програмах, стипендіальних програмах (назва проекту, гранту, стипендії/ виконавці (ПІБ, посада)/ замовник/бюджет)

К.юн., доц. Крупа Л.В. прийняла участь у грантовому проекті Hamburg Programme for Scholars at Risk – Science Bridge for Ukraine - fellowship for postdoctoral researchers

2. ВПРОВАДЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

2.1. Участь кафедри в законотворчої діяльності, в розробці й обговоренні з наданням зауважень та пропозицій проектів кодексів, законів та інших нормативних актів, у проведенні правових експертиз проектів нормативних актів, у роботі робочих груп та комісій по розробці законопроектів (повинні бути вказані нормативні акти, в розробці котрих брала участь кафедра, орган, якому було направлено підготовлений проект або рекомендації, окремо надати перелік законів та кодексів)

Д.ю.н., проф. Задихайло Д.В. член групи з рекодифікації господарського законодавства України. К.ю.н., доц. Давидюк О.М. прийняв участь у роботі Комітету з питань національної безпеки, оборони та розвідки, над Проектом Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо справедливої мобілізації громадян України) та у роботі Комітеті з питань освіти, науки та інновацій, над Проектом Закону про внесення змін до Закону України "Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності» щодо вдосконалення процедури передачі окремого індивідуально визначеного майна (крім нерухомого майна) з державної у комунальну власність

2.2. Участь кафедри в розробці та обговоренні проектів постанов вищих судових органів (навести перелік)

За звітний період викладачі кафедри не приймали участь в розробці та обговоренні проектів постанов вищих судових органів.

2.3. Робота науковців кафедри у якості наукових консультантів, членів робочих груп та ін.

Д.ю.н., проф. Задихайло Д.В. член науково-консультативної ради при Голові Верховної Ради України.

2.4. Перелік відповідей на запити Верхового Суду (з наданням короткого змісту найважливіших) та викладачів, які їх готували

У звітному році викладачі кафедри не готували відповідей на запити Верховного Суду.

2.5. Перелік відповідей на запити Конституційного Суду України (з наданням короткого змісту найважливіших) та викладачів, які їх готували

У звітному році викладачі кафедри не готували відповідей на запити Конституційного Суду України.

2.6. Підготовка наукових висновків (Офіс Президента України, СБУ, Прокуратура)

У звітному році викладачі не готували висновків.

2.7. Проведення на базі кафедр наукових диспутів, круглих столів, наукових конференцій

14 квітня 2023 року на кафедрі проведено науковий диспут за тематикою дисертаційного дослідження аспіранта кафедри Вольвача Б.В. «Правова політика у сфері неплатоспроможності та банкрутства» 15 вересня 2023 року на кафедрі проведено науковий диспут за тематикою дисертаційного дослідження аспірантки кафедри Гольєвої Н.К. «Удосконалення законодавства України про інноваційну діяльність: напрями, засоби та систематизація»

2.8. Участь викладачів у конференціях (вказати повну назву конференції та викладачів)

Міжнародні: 27.07.2023 - 28.07.2023 II міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Global Society in Formation of New Security System and World Order», Україна, м. Дніпро – доц. Шовкопляс Г.М. 03.08.2023 - 04.08.2023 V Міжнародна науково-практичної інтернет-конференції« Integration of Education, Science and Business in Modern Environment:Summer Debates», Україна, м. Дніпро – доц. Шовкопляс Г.М. Всеукраїнські 28.02.2023 р. Інтернет-конференція «Актуальні питання розбудови науково-дослідницької інфраструктури у воєнний та повоєнний періоди», Україна, Харків – доц. Давидюк О.М. 24.03.2023 р. Круглий стіл з нагоди 30-ї річниці з дня заснування Національної академії правових наук України «Інноваційний процес: перспективи євроінтеграції», Україна, Харків – доц. Давидюк О.М. 18.05.2023р. Всеукраінська науково-практична конференція «Правові засоби забезпечення та захисту прав людини: вітчизняний та зарубіжний досвід», Україна, Київ – доц. Мілаш В.С. 25.05.2023 р. III круглий стіл «Актуальні проблеми господарської діяльності в умовах розбудови економіки Індустрії 4.0», Україна, Харків – доц. Давидюк О.М. Кількість конференцій/кількість учасників: 6/3

2.9. Участь у зарубіжних конференціях (вказати країну, місто, повну назву конференції та викладачів, які взяли участь)

У звітному році викладачі кафедри не приймали участь у зарубіжних конференціях.

3. ХАРАКТЕРИСТИКА ВИДАВНИЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КАФЕДРИ

3.1. Список опублікованих за звітний період монографій (автор, назва, обсяг в друк.арк) – вказати ті, що рекомендовані вченою радою університету (номер протоколу, дата)

1. Борисов І.В. Господарська діяльність та новітні технології: актуальні проблеми регулювання в умовах воєнного стану: монографія / за ред. О. О. Дмитрик, К. О. Токарєвої. Харків: НДІ правового забезпечення інноваційного розвитку НАПрН України, 2022. Розд. 2 Засади державного регулювання інноваційних структур в умовах Індустрії 4.0. С. 56–78. ( особистий внесок 1,0 друк. арк.) 2. Давидюк О.М. Правове забезпечення інноваційного процесу в умовах адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу: монографія/ [С. В. Глібко, О. В. Розгон, Ю. В. Георгієвський та ін.]; за ред. С. В. Глібка, О. В. Розгон. – Харків: НДІ прав. забезп. інновац. розвитку НАПрН України, 2022. – 290 с. ( особистий внесок 2,9 друк. арк.) Загалом 2/ 3,9 друк.арк.

3.2. Список опублікованих за звітний період підручників (окремо з грифом МОН, автори, назва, обсяг в друк. арк)

Опублікованих за звітний період підручників немає.

3.3. Список опублікованих за звітний період навчальних посібників (окремо з грифом МОН, автори, назва, обсяг в друк. арк)

1. Швидка Т. І., Господарське право в схемах і таблицях: навч. посіб. – 6-ге видання, перероблене і доповнене. Харків: Право. 20223. 208 с., 24,2 (друк. арк.) 2. Швидка Т. І. Правове регулювання відносин неплатоспроможності та банкрутства: навч. посіб. - 2-ге видання, перероблене і доповнене. Харків. Право. 2022. 134 с. 10,8 (друк. арк.) 3. Швидка Т.І . Законодавче регулювання публічних закупівель: навч. посібн. 3-тє видання, змінене та доповнене. Харків. Право. 2023. 188 с. 15,2 (друк. арк.) Загалом 3/50,2 друк.арк.

3.4. Кількість опублікованих статей (одиниць/друк.арк.)

1. Битяк Олексій Юрійович (2/0.4) 2. Ваксман Регіна Володимирівна (2/1.4) 3. Давидюк Олександр Миколайович (6/3.1) 4. Задихайло Дмитро Вітольдович (1/0.3) 5. Крупа Лариса Володимирівна (1/0.7) 6. Кудрявцева Вікторія Вікторівна (1/0.5) 7. Мілаш Вікторія Сергіївна (2/1) 8. Остапенко Юлія Ігорівна (5/2.35) 9. Швидка Тетяна Ігорівна (8/3.9) 10. Шовкопляс Ганна Миколаївна (2/0.8) 11. Щокіна Олена Олександрівна (1/0.4) Загалом: 31/14.85

3.4.1. за кордоном, навести перелік (одиниць/друк.арк.)

1. Krupa , L. (2023). HOW THE EU ASSOCIATION AGREEMENT SHAPES UKRAINE’S FINANCIAL SERVICES MARKET REGULATION. Grail of Science, (30), 99–106., Австрія, 0,7 (друк. арк.) 2. Shevchuk, Oleksandr M.; Milash, Viktoriia V.; Goncharenko, Ganna A.; Lysodyed, Oleksandr V.; Matat, Yuriy I. Conflicts of interest in the healthcare sector: legal aspects. Wiadomosci lekarskie. 2023. Vol. 76. Iss.10. P. 2283-2287. DOI:10.36740/WLek202310123 Published: 2023, Польща, (особистий внесок 0,2 друк. арк.) 3. Остапенко Ю. Підприємства в Україні у воєнний та повоєнний періоди: інвестиційне забезпечення інноваційного розвитку. The scientific heritage. № 123. 2023. С. 32-37, Угорщина, 0,75 (друк. арк.) 4.Ostapenko Iu., Shvydka T. Claims of bankruptcy: problematic aspects. The scientific heritage (Budapest, Hungary). № 110 (110). 2023. P. 41-46. Остапенко Ю., Швидка Т. Вимоги конкурсних кредиторів у справі про банкрутство: проблемні моменти. The scientific heritage (Будапешт, Угорщина). № 110 (110). 2023. с. 41-46, 0,4 (друк.арк.) Загалом 4/ 2,05 друк.арк. Scopus: 1. Davydiuk, O., Ostapenko, I., Tovkun, L., Sharenko, M., Shulga, T. (2022). Formation of regulatory means to fix technology efficiency criteria for its further financing and budget support. the experience of ukraine and prospects for improvement under the conditions of martial law. Eastern- European Journal of Enterprise Technologies, 6 (13 (120)), 59–66. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.268514; (особистий внесок Давидюк О.М. – 0,4 друк.арк., особистий внесок Остапенко Ю.І. – 0,2 друк.арк.) (інд. 14.01.2023 р.) 2. Davydiuk, O., Duiunova, T., Shovkoplias, H., Sivash, O., Hlushchenko, S., Lisohorova, K., Maryniv, I. (2023). Directions for improving the international legal regulation of the support program for the transfer of innovations and technologies “Horizon Europe”. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (13 (122)), 85–91. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.276747; (особистий внесок Давидюк О.М. – 0,4 друк. арк.), (особистий внесок Шовкопляс Г.М. – 0,4 друк.арк.) 3. Davydiuk, O., Shvydka, T., Ostapenko, I., Yurovska, V., Bytiak, O., Senyk, Y. (2023). Напрямки покращення статусу стартапів у системі трансферу технологій. Directions for improving the status of startups in the technology transfer system. Eastern- European Journal of Enterprise Technologies, 3 (13 (123)), 111–120. doi: https://doi.org/10.15587/1729- 4061.2023.282762; (особистий внесок Давидюк О.М. – 0,4 друк. арк., особистий внесок Швидка Т.І. – 0,4 друк.арк., особистий внесок Остапенко Ю.І. – 0,25 друк.арк., особистий внесок Битяк О.Ю. – 0,2 друк.арк.) 4. Davydiuk, O., Ostapenko, I., Shekhovtsov, V., Sukhodubova, I., & Senyk, Y. (2023).Дослідження напрямків вдосконалення засобів регулювання безпечності трансферу технологій. Identifying directions for improving means of technology transfer safety regulation. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(13 (125), 88–97. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.290116, (особистий внесок Давидюк О.М. – 0,5 друк. арк., особистий внесок Остапенко Ю.І. – 0,25 друк.арк.) 5. Davydiuk, O., Shvydka, T., Shovkoplias, H., Senyk, Y., & Toporkova, M. (2023). Directions for improving the system of guarantees for participants in technology transfer. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4(13 (124), 16–25. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.285968 (особистий внесок Давидюк О.М. – 0,4 друк.арк.), (особистий внесок Швидка Т.І. - 0,4 друк.арк.), (особистий внесок Шовкопляс Г.М. – 0,4 друк.арк.) 6. Yukhman Y., Bytiak O., Protsenko A., Slastianykova K. Financial and economic mechanism of the regulation of sustainable development of economic entities in a circular economy: Institutional dominants. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science : 9th International Scientific Conference on Sustainability in Energy and Environmental Science, ISCSEES 2022 Virtual, Online 22-24 June 2022. 2023. Vol. 1150, Iss. 1. Ст. 012013. P. [1–10]. DOI: 10.1088/1755-1315/1150/1/012013. (особистий внесок Битяк О.Ю. – 0,2 доук.арк.) 7. K. Gusarov, O. O. Shchokina, I. M. Cherevatenko, O. V. Kolisnyk y Y. L. Kolomiets. Preventive function of a notary in the legal system of society, Documenta & Instrumenta21 (2023): 111-126. http://dx.doi.org/10.5209/docu.88106 URL: https://revistas.ucm.es/index.php/DOCU/article/view/88106/4564456564597 Іспанія, ( особистий внесок Щокіна О.О. - 0.4 друк. арк.) Загалом 7/ 5,2 друк.арк. Разом 11 / 7,25 друк.арк.

3.4.2. у міжнародних наукометричних базах Scopus та Web of Science (одиниць/друк.арк.) та навести перелік (окремо)

Scopus: 1. Davydiuk, O., Ostapenko, I., Tovkun, L., Sharenko, M., Shulga, T. (2022). Formation of regulatory means to fix technology efficiency criteria for its further financing and budget support. the experience of ukraine and prospects for improvement under the conditions of martial law. Eastern- European Journal of Enterprise Technologies, 6 (13 (120)), 59–66. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.268514; (особистий внесок Давидюк О.М. – 0,4 друк.арк., особистий внесок Остапенко Ю.І. – 0,2 друк.арк.) (інд. 14.01.2023 р.) 2. Davydiuk, O., Duiunova, T., Shovkoplias, H., Sivash, O., Hlushchenko, S., Lisohorova, K., Maryniv, I. (2023). Directions for improving the international legal regulation of the support program for the transfer of innovations and technologies “Horizon Europe”. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (13 (122)), 85–91. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.276747; (особистий внесок Давидюк О.М. – 0,4 друк. арк.), (особистий внесок Шовкопляс Г.М. – 0,4 друк.арк.) 3. Davydiuk, O., Shvydka, T., Ostapenko, I., Yurovska, V., Bytiak, O., Senyk, Y. (2023). Напрямки покращення статусу стартапів у системі трансферу технологій. Directions for improving the status of startups in the technology transfer system. Eastern- European Journal of Enterprise Technologies, 3 (13 (123)), 111–120. doi: https://doi.org/10.15587/1729- 4061.2023.282762; (особистий внесок Давидюк О.М. – 0,4 друк. арк., особистий внесок Швидка Т.І. – 0,4 друк.арк., особистий внесок Остапенко Ю.І. – 0,25 друк.арк., особистий внесок Битяк О.Ю. – 0,2 друк.арк.) 4. Davydiuk, O., Ostapenko, I., Shekhovtsov, V., Sukhodubova, I., & Senyk, Y. (2023).Дослідження напрямків вдосконалення засобів регулювання безпечності трансферу технологій. Identifying directions for improving means of technology transfer safety regulation. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(13 (125), 88–97. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.290116, (особистий внесок Давидюк О.М. – 0,5 друк. арк., особистий внесок Остапенко Ю.І. – 0,25 друк.арк.) 5. Davydiuk, O., Shvydka, T., Shovkoplias, H., Senyk, Y., & Toporkova, M. (2023). Directions for improving the system of guarantees for participants in technology transfer. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4(13 (124), 16–25. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.285968 (особистий внесок Давидюк О.М. –0,4 друк.арк.), (особистий внесок Швидка Т.І. - 0,4 друк.арк.), (особистий внесок Шовкопляс Г.М. – 0,4 друк.арк.) 6. Yukhman Y., Bytiak O., Protsenko A., Slastianykova K. Financial and economic mechanism of the regulation of sustainable development of economic entities in a circular economy: Institutional dominants. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science : 9th International Scientific Conference on Sustainability in Energy and Environmental Science, ISCSEES 2022 Virtual, Online 22-24 June 2022. 2023. Vol. 1150, Iss. 1. Ст. 012013. P. [1–10]. DOI: 10.1088/1755-1315/1150/1/012013. (особистий внесок Битяк О.Ю. – 0,2 друк.арк.) 7. K. Gusarov, O. O. Shchokina, I. M. Cherevatenko, O. V. Kolisnyk y Y. L. Kolomiets. Preventive function of a notary in the legal system of society, Documenta & Instrumenta21 (2023): 111-126. http://dx.doi.org/10.5209/docu.88106 URL: https://revistas.ucm.es/index.php/DOCU/article/view/88106/4564456564597, Іспанія, ( особистий внесок Щокіна О.О. - 0.4 друк. арк.) Web of Science 8. Shevchuk, Oleksandr M.; Milash, Viktoriia V.; Goncharenko, Ganna A.; Lysodyed, Oleksandr V.; Matat, Yuriy I. Conflicts of interest in the healthcare sector: legal aspects. Wiadomosci lekarskie. 2023. Vol. 76. Iss.10. P. 2283-2287. DOI:10.36740/WLek202310123 Published: 2023, Польща, (особистий внесок 0,2 друк. арк.) Загалом 8/ 5,4 друк.арк.

3.4.3. у міжнародних наукометричних базах даних (окрім Scopus та Web of Science) (одиниць/друк.арк.) та навести перелік (окремо)

1. Задихайло Д. В., Швидка Т. І., Рєзнікова В. В. Політико-правовий зв’язок інститутів забезпечення економічної конкуренції та банкрутства в системі господарювання Науковий вісник Ужгородського Національного Університету, Серія ПРАВО, №75, ч. 3 2023.С. 227-233, (особистий внесок Задихайло Д.В. - 0,3 друк. арк., особистий внесок Швидка Т.І. - 0,3 друк.арк.) 2. Vaksman R.V. Problematic issues of competition in the outdoor advertising market.Theory аnd Practice оf Jurisprudence. 2(24) 2023.URL: http://tlaw.nlu.edu.ua/issue/archive, Україна, 0.7 (друк. арк.) 3. Ваксман Р. В. Проблемні питання перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності. Юридичний науковий електронний журнал.№ 11.2023. URL: http://lsej.org.ua, 0.7 (друк. арк.) 4. Давидюк О.М. Господарсько-правові аспекти реформування правового регулювання принципів державної технологічної політики в умовах воєнного стану // Право та інновації, № 1 (41) (2023), 2023 р., режим доступу: https://doi.org/10.37772/2518-1718-2023- 1(41)-3; Україна, 1,0 (друк. арк.) 5. Krupa , L. (2023). HOW THE EU ASSOCIATION AGREEMENT SHAPES UKRAINE’S FINANCIAL SERVICES MARKET REGULATION. Grail of Science, (30), 99–106, Австрія, 0,7 (друк. арк.) 6.Кудрявцева В.В., Жук І.М., Бодрухіна Є.А.«Актуальні питання у сучасній науці (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія Економіка», Серія «Державне управління», Серія «Техніка», Серія «Історія та археологія»)»: журнал. 2023. № 11(17) 2023. С. 1259. - с. 574-588, Украіна, (особистий внесок 0.5 друк. арк.) 7. Мілаш В.С. Форс-мажор як підстава звільнення від господарсько-договірної відповідальності. Актуальні проблеми права: теорія і практика: Збірник наукових праць. Дніпро: вид-во СНУ ім. В. Даля, 2023. № 45. С. 21 - 29, Україна, 0,8 (друк. арк.) 8. Остапенко Ю. Законодавчі нововведення на ринку фінансових послуг: інноваційний погляд. Юридичний науковий електронний журнал. № 10. 2023, 0,75 (друк. арк.) 9.Остапенко Ю. Підприємства в Україні у воєнний та повоєнний періоди: інвестиційне забезпечення інноваційного розвитку. The scientific heritage. № 123. 2023. С. 32-37, Угорщина, 0,75 (друк. арк.) 10. Баржак В.В., Остапенко Ю.І.. Шоу бізнес та міжнародне інтелектуальне право: як охороняються авторські та суміжні права на прикладі комерційних хітів? Юридичний науковий електронний журнал. № 9. 2023. С. 159-163 ( особистий внесок – 0,35 друк. арк.) 11. Швидка Т. Остапенко Ю.І. Особливості реформування законодавства про банкрутство в період воєнного стану. Аналітично-порівняльне правознавство. №1. 2023. С. 229-235. DOI https://doi.org/10.24144/2788-6018.2023.01.35, 0.4 (друк. арк.) 12.Швидка Т.І. Публічні закупівлі в системі господарсько-правових відносин. Аналітично-порівняльне правознавство. №4. 2023. С. 214-219 DOI: https://doi.org/10.24144/2788-6018.2023.04.34 URL: http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/287238/28115, 0.8 (друк. арк.) 13. Швидка Т. І. Халецька К.К. Шлях Європейського Союзу в регулюванні публічних закупівель. Юридичний науковий електронний журнал. №5, 2023. с. 157-160 DOI https://doi.org/10.32782/2524-0374/2023-5/38 URL: http://www.lsej.org.ua/5_2023/38.pdf, 0.4 (друк. арк.) 14. Швидка Т.І. Внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» стосовно локалізації виробництва товарів: вимога часу чи вимушений крок. Юридичний науковий електронний журнал №1. 2023. С. 170-173, 0.8 (друк. арк.) 15.Ostapenko Iu., Shvydka T. Claims of bankruptcy: problematic aspects. The scientific heritage (Budapest, Hungary). № 110 (110). 2023. P. 41-46. Остапенко Ю., Швидка Т. Вимоги конкурсних кредиторів у справі про банкрутство: проблемні моменти. The scientific heritage (Будапешт, Угорщина). № 110 (110). 2023. с. 41-46, 0.4 (друк. арк.) Загалом: 15 / 8,9 друк.арк.

3.5. Кількість цитувань у виданнях, що входять до наукометричних баз даних (Scopus та Web of Science) (окремо)

Scopus 1. Davydiuk, O., Duiunova, T., Shovkoplias, H., Sivash, O., Hlushchenko, S., Lisohorova, K., Maryniv, I. (2023). Directions for improving the international legal regulation of the support program for the transfer of innovations and technologies “Horizon Europe”. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (13 (122)), 85–91. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.276747; 2,1 друк.арк., 2 цитувань; 2. Davydiuk, O., Shvydka, T., Shovkoplias, H., Senyk, Y., & Toporkova, M. (2023). Directions for improving the system of guarantees for participants in technology transfer. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4(13 (124), 16–25. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.285968 2,2 друк. арк., 1 цитування; 3. K. Gusarov, O. O. Shchokina, I. M. Cherevatenko, O. V. Kolisnyk y Y. L. Kolomiets. Preventive function of a notary in the legal system of society, Documenta & Instrumenta21 (2023): 111-126. http://dx.doi.org/10.5209/docu.88106 URL: https://revistas.ucm.es/index.php/DOCU/article/view/88106/4564456564597, 1,5 друк. арк., 1 цитування; Web of Science – немає

3.6. Вказати тих викладачів, які за минулий рік не надрукували жодної наукової роботи, викласти причини відсутності публікацій

К.ю.н., доц. Бойчук Р.П.

3.7. Показники видавничої діяльності кафедри

Всього друкованої продукції (кількіть/друк. арк.) 47/72,3 Монографії (кількіть/друк. арк.) 2/3.9 Наукові статті в наук. журналах та наук. збірниках (кількіть/друк. арк.) 31/14.85 Тези доповідей та наук. повідомлень на конференціях (кількіть/друк. арк.) 11/3.35 Підручники та навчальні посібники (кількіть/друк. арк.) 3/50.2

3.8. Інші види наукових публікацій (енциклопедії, рецензії  та ін)

Немає

4. РОЗВИТОК ТА ЗМІЦНЕННЯ ТВОРЧИХ ЗВ’ЯЗКІВ

4.1. Лекції, семінари для практичних працівників

Д.ю.н., доц. Швидка Т.І. прочитала лекції на навчальних курсах з підготовки арбітражних керуючих у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належить державі, що проводились у відповідності до наказу Міністерства юстиції України від 20.07.2023 № 2617/5, Харківський Національний Автомобільно-дорожній університет (ХНАДУ) в період з 25.09.2023 по 06.10.2023р.

4.2. Проведення узагальнень (аналізи) судово-слідчої практики, роботи місцевих рад, господарських організацій, інші соціологічні дослідження, за якими підготовлено відповідні подання (вказати назву організації, де проводилися дослідження, сформульовані підсумки та пропозиції, необхідно перелічити підготовлені та подані практичними органами доповідні записки, вказати на їх практичне значення, коротко)

Узагальнення судово-слідчої практики викладачами кафедри не проводилось.

4.3. Перелічити відповіді на запити окремо судів, органів місцевої влади та ін.

К.ю.н., доц. Давидюк О.М. підготував відповідь на запит Голови Державної регуляторної служби України Кучера О.В. щодо оскарження рішень про відмову у видачі ліцензії у сфері господарювання. К.ю.н., доц. Давидюк О.М. підготував відповідь на запит Заступника Міністра освіти і науки України Курбатова Д.І. щодо правового статусу громадської наукової організації.

4.4. Охарактеризувати іншу консультаційну діяльність кафедри

Консультаційна діяльність кафедри полягає у наданні професорсько- викладацьким складом наступних видів консультацій: -групові та індивідуальні консультації з аспірантами з методології наукових досліджень. -консультації з молодими викладачами стосовно методики викладання господарсько-правових дисциплін.

5. НАУКОВІ ШКОЛИ ТА ПІДГОТОВКА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ

5.1. Охарактеризувати роботу кафедри по підготовці науково-педагогічних кадрів.

З 1991 року на кафедрі господарського права було захищено більш 110 кандидатських і 8 докторських дисертацій. У результаті можливо констатувати: зусиллями кафедри створена Харківська школа господарського права, яка досить серйозно заявила про себе в науці, зробивши істотний внесок в її розвиток. У 2023 році на кафедрі була захищена 1 кандидатська дисертація: - аспірант кафедри Вольвач Богдан Володимирович «Правова політика у сфері регулювання відносин неплатоспроможності та банкрутства» на здобуття ступеня доктора філософії з галузі знань 08 «Право» за спеціальністю 081 «Право», науковий керівник д.ю.н., проф. Задихайло Д.В., захист відбувся 15 червня 2023 року. На кафедрі навчається 15 аспірантів заочної та очної форми навчання: ВойтенкоА.В.(наук. керівн. проф. Задихайло Д.В.), Швиденко Д.О. (наук. керівн. доц. Давидюк О.М.), Лозова А.А. (наук. керівн. доц. Швидка Т.І.), Поляков О.В.(наук. керівн. ст. виклад. Щокіна О.О.) – 1 рік навчання; Агашков Є.О. (наук. керівн. проф. Задихайло Д.В.), Злепко Н.І.(наук. керівн. проф. Задихайло Д.В.), Несвіт О.В.(наук. керівн. проф. Задихайло Д.В.), Чичва О.С.(наук. керівн. проф. Задихайло Д.В.), Халецька К.К.(наук. керівн. доц. Швидка Т.І.) - 2 рік навчання; Бутенко М.О. (наук. керівн. проф. Задихайло Д.В.), Трофімова К.П.(наук. керівн. проф. Задихайло Д.В.), Бронат Ю.В. ( наук. керівн. доц. Мілаш В.С.) - 4 рік навчання.

5.2. Назвати викладачів, які не мають наукового ступеня

Всі викладачі кафедри мають науковий ступень.

5.3. Підготовка відгуків на автореферати та диссертації доктора філософії, кандидата наук, доктора наук

Д.ю.н., проф. Задихайло Д.В. 15.05.2023 р. приймав участь у якості рецензента у Спеціалізованій вченій раді ДФ64.086.050 створеною для проведення разового захисту дисертації Ярмак Альони Олександрівни на тему «Категорія «формат» в праві інтелектуальної власності (аналіз вітчизняного і зарубіжного досвіду)» на здобуття ступеня доктора філософії з галузі знань 08 «Право» за спеціальністю 081 «Право»; 18.05.2023 р. був опонентом у разовій Спеціалізованій вченій раді для захисту дисертації Феофанової Ірини Максимівни на тему «Допустимість державної допомоги: господарсько-правовий аспект», поданої для здобуття ступеня доктора філософії з галузі знань 08 «Право» за спеціальністю 081 «Право»; Д.ю.н., доц. Швидка Т.І. була Головою спеціалізованої вченої ради ДФ 2023-02 на захисті дисертації Вольвача Богдана Володимировича на тему «Правова політика у сфері регулювання відносин неплатоспроможності та банкрутства» на здобуття ступеня доктора філософії з галузі знань 08 «Право» за спеціальністю 081 «Право», захист відбувся 15 червня 2023 року. Д.ю.н., ас. Остапенко Ю.І. виступила як внутрішній рецензент на захисті дисертації Вольвача Богдана Володимировича на тему «Правова політика у сфері регулювання відносин неплатоспроможності та банкрутства» на здобуття ступеня доктора філософії з галузі знань 08 «Право» за спеціальністю 081 «Право», захист відбувся 15 червня 2023 року.

6. УЧАСТЬ КАФЕДРИ В ПРАВОВІЙ ОСВІТІ НАСЕЛЕННЯ

6.1. Всебічне висвітлення проблем держави і права, роз’яснення чинного законодавства та практики його застосування по телебаченню і радіомовленню, в друкованих засобах масової інформації

Не проводилось.

6.2. Проведення семінарів-навчань, бесід, консультацій з журналістами друкованих засобів масової інформації з метою підвищення рівня підготовки журналістами правових матеріалів в засобах масової інформації

Не проводилось.

6.3. Проведення семінарів, курсів для працівників, діяльність яких пов’язана із застосуванням законодавства та контролем за його виконанням

К.ю.н., доц. Бойчук Р.П. прочитав лекцію на тему: "Перспективи правового регулювання обігу віртуальних активів в Україні" для ТОВ "Альянс-кредит" та лекції на тему "Новели правового регулювання ринку фінансових послуг через призму ЗУ "Про фінансові послуги та фінансові компанії", "Правове регулювання обігу електронних грошей" для ТОВ "Кредо-голд";

6.4. Здійснення системи заходів, спрямованих на підвищення правової культури учасників виборчого процесу та референдумів в Україні

Немає.

7. НАУКОВО-ДОСЛІДНА РОБОТА СТУДЕНТІВ

7.1. У даному розділі необхідно вказати кількість наукових гуртків на кафедрі, кількість студентів, які беруть участь у їх роботі та керівників

На кафедрі працюють студентські іменні наукові гуртки кафедри під керівництвом в.о. завідувача кафедри д.ю.н., проф. Задихайло Д.В., д.ю.н., доц. Швидкої Т.І., д.ю.н., ас. Остапенко Ю.І. Гуртки на кафедрі працюють протягом відповідного навчального року з перервами на час проведення сесій та канікул. Гуртківцями кафедри підготовлено близько 30 наукових доповідей. У роботі гуртків беруть участь викладачі, які здійснюють керівництво підготовкою доповідей окремих студентів. Основними формами наукової роботи наукового гуртка є: підготовка студентами наукових доповідей, повідомлень і рефератів з актуальних проблем господарського права та практики його застосування, виступи на засіданнях наукового гуртка, наукових семінарах, конференціях, круглих столах; підготовка студентами наукових публікацій, рецензій, анотацій на опубліковані наукові праці; участь у студентських конкурсах, олімпіадах тощо. У роботі гуртків приймають участь студенти 4 та 5 курсів денного відділення. Як правило, у гуртку працюють студенти, які записалися у гурток на 4 курсі і працюють у ньому до закінчення університету, багато з них мають бажання навчатися в магістратурі та аспірантурі. За останні 5 років стаціонарна аспірантура поповнювалась тільки за рахунок гуртківців.

7.2. Кількість наукових статей та тез, надрукованих студентами самостійно одиниць/друк.арк

Під керівництвом викладачів кафедри студентами були опубліковано самостійно 6 публікацій / обсягом 2,6 друк. арк.

7.3. Кількість наукових статей та тез, надрукованих студентами у співавторстві з викладачами одиниць/друк.арк

У співавторстві з викладачами надруковано 5 публікацій /обсягом 3,5 друк. арк.

8. СПІВРОБІТНИЦТВО З РЕДАКЦІЙНИМИ КОЛЕГІЯМИ ЖУРНАЛІВ ТА ЗБІРНИКІВ

8.1. Вказати викладачів, які є членами редакційних колегій (яких)

Д.ю.н., проф. Задихайло Д.В. член редакційних колегій журналів: "Економічна теорія та право", "Право України". Д.ю.н., доц. Мілаш В.С. член редакційних колегій наук.-практ. видань / збірників «Економічна теорія та право», «Право та інновації» та електронного видання «Право та інноваційне суспільство». К.ю.н., доц. Шовкопляс Г.М. член редакційної колегії журналу “Право та інноваційне суспільство”.

9. ВКАЗАТИ ЯКІ НАГОРОДИ, ВІДЗНАКИ, ПРЕМІЇ, СТИПЕНДІЇ ОТРИМАЛИ НАУКОВЦІ КАФЕДРИ

Д.ю.н., проф. Задихайло Д.В. нагороджено Орденом «За заслуги III ступеня» Союзу юристів України; Д.ю.н., доц. Швидку Т.І. нагороджено Грамотою за високі досягнення у сфері наукової діяльності, плідну науково-видавничу роботу та з нагоди святкування Дня юриста; К.ю.н., доц. Давидюка О.М. нагороджено Почесною Грамотою Ради адвокатів Харківської області; К.ю.н., доц. Шовкопляс Г.М. нагороджено Подякою від начальника інституту підготовки юридичних кадрів для Служби безпеки України.

10. ВКАЗАТИ ІНШУ ІНФОРМАЦІЮ ЩОДО ДІЯЛЬНОСТІ КАФЕДРИ, ЯКА НА ВАШУ ДУМКУ ЗАСЛУГОВУЄ УВАГИ

Д.ю.н., проф. Задихайло Д.В. 15.06.2023 р. під керівництвом була захищена дисертація Вольвача Богдана Володимировича на тему «Правова політика у сфері неплатоспроможності та банкрутства» на здобуття ступеня доктора філософії за спеціальністю 081 «Право. Гарант майонора "Корпоративний юрист", "Бізнес адвокат". Д.ю.н., доц. Мілаш В.С. Керівник майнору "Господарсько-правовий" та член проектної групи освітньо-професійної програми "Право". Науковий керівник аспірантки Бронат Ю.В. К.ю.н., доц. Крупа Л.В. Співпрацює з університетами Visitor researcher University of Sussex, Researcher Hamburg University; К.ю.н., ас. Кудрявцева В.В. З 01.01.2023 по 31.03.2023 року підвищувала професійні компетентності (кваліфікацію) за програмою "Інтерактивні та мультимедійні технології в освітньому процесі. сучасні методики викладання" у Науково-освітньому Центрі професійного розвитку при Національному юридичному університеті імені Ярослава Мудрого, що засвідчено Сертифікатом №100042 від 01.04.2023. Під її керівництвом у 2023 році було опубліковано та підготовлено до публікації 18 наукових студентських роботи: 12 статей та 6 тез доповідей.