ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ЗВІТ ВИКЛАДАЧА
Кафедри державного будівництва
НАЦІОНАЛЬНОГО ЮРИДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
імені ЯРОСЛАВА МУДРОГО
ЗА 2022 РІК

1 Попрошаєва Олена Андріївна
2 Посада, науковий ступінь, вчене звання

2.1 Посада

доцент

2.2 Науковий ступінь

кандидат юридичних наук

2.3 Вчене звання

доцент

3 Тема науково-дослідницької роботи

Конституційні засади системно-структурної організації та діяльності органів публічної влади в Україні та зарубіжних країнах

4 Обсяг виконаної науково-дослідницької роботи (друк. арк.)

1.5

5 Наукова новизна отриманих результатів

Проаналізовано досвід конституційно-правового регулювання права на фізичну активність, як одну з складових права на здоров’я в Україні та країнах ЄС. Досліджено різні моделі організації та діяльності органів публічної влади в Україні та зарубіжних країнах (включаючи державне, міжмуніципальне та регіональне співробітництво) в сфері реалізації й забезпечення конституційного права на здоров’я. Визначенні проблемні питання конституційно-правового регулювання права на фізичну активність, як одну з складових права на здоров’я та сфери фізичної культури і спорту в Україні в контексті Європейської інтеграції. В Україні відсутня цілісна та послідовна стратегія розвитку фізичної активності, що відповідає міжнародним, європейським стандартам та включає системний (міжсекторальний) підхід державної підтримки достатнього рівня фізичного та психічного здоров'я населення. Визначено, що одним із пріоритетних завдань сучасної держави у сфері охорони здоров’я є розвиток фізичної активності. Даний напрям соціальної політики країн різних регіонів світу передбачає міжнародне співробітництво, формування національної правової основи, розробку стратегій, в яких держава створює для різних верств населення рівні умови доступу до різноманітних оздоровчих програм і, таким чином, забезпечує право людини на здоров'я. Конституція країни формує першооснову провідної ролі держави у розвитку фізичної активності, створюючи, таким чином, елемент механізму гарантії права людини на здоров'я. В Європі сформувалося два фундаментальні рівні державного регулювання соціальної сфери – міжнародний та національний. У другій половині ХХ і на по початку ХХІ ст. спостерігається тенденція щодо всебічної конституціоналізації соціальної сфери, зокрема і через державне визнання права на здоров'я. Тим самим конституціоналізоване право на здоров'я здатне як обмежувати владу, так і структурувати взаємодію між державою та суспільством. В окремих конституціях держав-членів ЄС, прийнятих наприкінці ХХ ст., детермінантою права на здоров'я виступає сфера фізичної активності, опіку над якою бере держава. Разом з тим, сприяння фізичній активності вимагає залучення та співпраці всіх рівнів управління (національного, регіонального та місцевого) з чіткими ролями та зобов’язаннями для кожного рівня. В Україні і досі не запроваджено послідовної і комплексної стратегії розвитку фізичної активності, що стала універсальним інструментарієм в державах-членах ЄС. Причому жодного із європейських варіантів програм діяльності органів публічної влади щодо конституційно-правового регулювання права на фізичну активність, як одну з складових права на здоров’я в Україні так і не сприйнято, хоча протягом останніх років була прийнята низка нормативно-правових документів в різних сферах державного управління, що з різних боків регулюють питання здоров’я, фізичної активності, фізичної культури та спорту.

6 Форми впровадження виконаних НДР (розділи монографії, підручника, навчального посібника, наукові статті, тези наукових доповідей та повідомлень та ін.)
Наукові статті:
Тези наукових доповідей та повідомлень:
7 Участь у розробці законопроектів та проектів інших нормативних актів

8 Рецензування (підготовка експертних висновків)проектів законів та інших нормативно-правових актів
9 Підготовка наукових висновків на запити Конституційного Суду України
10 Підготовка наукових висновків на запити Верховного Суду
11 Підготовка наукових висновків (Офіс Президента України, СБУ, Прокуратура)
12 Робота консультантом комітетів/депутатів Верховної Ради України

13 Робота консультантом інших вищих та державних органів влади у науково-консультативних радах при Верховному Суді та Конституційному Суді України

14 Прочитані лекції практичним працівникам

15 Підготовка відповідей (висновків) на запити органів державної влади та місцевого самоврядування, організацій та громадян. (кому, стосовно чого)
16 Участь у конференціях, семінарах (вказати повну назву конференції, дату та місце проведення)
17 Вказати членом редакційної колегії якого видання Ви є
18 Наявність авторських свідоцтв та патентів

19 Вказати членом якої спеціалізованої вчених ради ви є

20 Опонент, реценезент (підготовка відгуків на автореферати ) яких дисертаційних захистів були

20.1 Доктор наук

20.2 Кандидат наук

20.3 Доктор філософії

21 Чи були у звітному році лауреатом/стипендіатом (вказати повну назву стипендії/премії)

22 Співробітництво з закордонними організаціями

HAWK - Університет м. Хильдесхайм, Німеччина

23 Участь у наукових заходах спільних з облдержадміністрацією

24 Участь у наукових дослідженнях на госпрозрахунковій основі

25 Відзнаки чи нагороди отримані у звітному році

26 Участь у грантових проектах, сертифікатних програмах, стипендіальних програмах (назва проекту, гранту, стипендії/ виконавці (ПІБ, посада)/ замовник/бюджет)

27 Інша інформація, яка заслуговує на увагу

Звіт затверджений на засіданні кафедри

Протокол № від