ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ЗВІТ ВИКЛАДАЧА
Кафедри кримінального права
НАЦІОНАЛЬНОГО ЮРИДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
імені ЯРОСЛАВА МУДРОГО
ЗА 2022 РІК

1 Ус Ольга Володимирівна
2 Посада, науковий ступінь, вчене звання

2.1 Посада

Професор кафедри кримінального права

2.2 Науковий ступінь

Доктор юридичних наук

2.3 Вчене звання

Професор

3 Тема науково-дослідницької роботи

Проблеми кваліфікації окремих категорій кримінальних правопорушень.

4 Обсяг виконаної науково-дослідницької роботи (друк. арк.)

1.1

5 Наукова новизна отриманих результатів

Досліджено кримінально-правове регулювання, його зміст, система наукових поглядів, способів розуміння та тлумачення у правовій літературі. З’ясовано сутність та структуру кримінально-правового регулювання як виду правового та соціального регулювання, інструмент (засіб) кримінально-правового регулювання як впорядкування суспільних відносин шляхом їх регулювання та охорони та способи здійснення кримінально-правового регулювання. Доведено, що кримінально-правове регулювання становить передбачення кримінально значимого діяння (поведінки) у кримінальному законі (кримінально-правовій нормі) з метою впорядкування суспільних відносин. Обґрунтовано, що кримінально-правове регулювання: є видом правового регулювання і володіє притаманними йому властивостями з урахуванням специфіки, обумовленої завданнями і функціями, предметом і методом кримінального права; характеризується впорядкуванням суспільних відносин за допомогою кримінально-правових засобів (норм та інститутів кримінального права); поширюється на заздалегідь не визначену кількість тотожних випадків; має нормативний характер і полягає у створенні законодавчої моделі заборон вчинення відповідних діянь (основний спосіб регулювання) та дозволянь (допоміжний спосіб регулювання); адресується неперсоніфікованому колу осіб; здійснюється, як правило, протягом тривалого часу – з моменту набуття конкретною кримінально-правовою нормою чинності і до моменту втрати нею чинності; являє соціально-політичну оцінку відповідної категорії діянь, надаючи їм кримінально-правового значення; має превентивний характер, водночас може носити й заохочувальний характер у разі допоміжного (додаткового) способу такого регулювання; є юридичною підставою застосування кримінально-правового впливу (в тому числі й кваліфікації) до особи, яка вчинила кримінально значиме діяння. Досліджено розмежування кримінально-правового регулювання та кримінально-правового впливу, в тому числі кваліфікації кримінально значимих діянь та заходів кримінально-правового впливу. __________________________________________________________________________ Досліджено існуючі міжнародні стандарти та методи протидії організованій злочинності на міжнародному рівні. З’ясовано найбільш значимі та актуальні перешкоди для спільної міжнародної боротьби з цим явищем. Проаналізовано різні види міжнародного співробітництва у сфері боротьби з організованою злочинністю. Обґрунтовано, що в правовій доктрині України кримінально-правове поняття «вчинення кримінального правопорушення організованою групою» є неоднозначним: з одного боку, воно розглядається як соціальне явище (реальний, свідомий, вольовий комплекс діянь щодо створення організованої групи з метою вчинення злочинів або вступ до неї на стадії організації такого злочинного об’єднання або свідоме, вольове діяння, вчинене особою у складі організованої групи на стадії її функціонування), а з іншого, використовується для науково-теоретичного обґрунтування подальшої розробки заходів щодо протидії зазначеним видам кримінальних правопорушень.

6 Форми впровадження виконаних НДР (розділи монографії, підручника, навчального посібника, наукові статті, тези наукових доповідей та повідомлень та ін.)
Наукові статті:
Наукові статті у фаховому виданні:
7 Участь у розробці законопроектів та проектів інших нормативних актів

немає

8 Рецензування (підготовка експертних висновків)проектів законів та інших нормативно-правових актів
9 Підготовка наукових висновків на запити Конституційного Суду України
10 Підготовка наукових висновків на запити Верховного Суду
11 Підготовка наукових висновків (Офіс Президента України, СБУ, Прокуратура)
12 Робота консультантом комітетів/депутатів Верховної Ради України

-----------

13 Робота консультантом інших вищих та державних органів влади у науково-консультативних радах при Верховному Суді та Конституційному Суді України

-----------

14 Прочитані лекції практичним працівникам

-----------

15 Підготовка відповідей (висновків) на запити органів державної влади та місцевого самоврядування, організацій та громадян. (кому, стосовно чого)
16 Участь у конференціях, семінарах (вказати повну назву конференції, дату та місце проведення)
17 Вказати членом редакційної колегії якого видання Ви є
18 Наявність авторських свідоцтв та патентів

немає

19 Вказати членом якої спеціалізованої вчених ради ви є

не є

20 Опонент, реценезент (підготовка відгуків на автореферати ) яких дисертаційних захистів були

20.1 Доктор наук

-------

20.2 Кандидат наук

-------

20.3 Доктор філософії

-------

21 Чи були у звітному році лауреатом/стипендіатом (вказати повну назву стипендії/премії)

ні

22 Співробітництво з закордонними організаціями

-----------

23 Участь у наукових заходах спільних з облдержадміністрацією

-----------

24 Участь у наукових дослідженнях на госпрозрахунковій основі

-----------

25 Відзнаки чи нагороди отримані у звітному році

----------

26 Участь у грантових проектах, сертифікатних програмах, стипендіальних програмах (назва проекту, гранту, стипендії/ виконавці (ПІБ, посада)/ замовник/бюджет)

27 Інша інформація, яка заслуговує на увагу

Звіт затверджений на засіданні кафедри

Протокол № від