ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ЗВІТ ВИКЛАДАЧА
Кафедри трудового права
НАЦІОНАЛЬНОГО ЮРИДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
імені ЯРОСЛАВА МУДРОГО
ЗА 2022 РІК

1 Конопельцева Олена Олександрівна
2 Посада, науковий ступінь, вчене звання

2.1 Посада

Асистентка

2.2 Науковий ступінь

Кандидатка юридичних наук

2.3 Вчене звання

3 Тема науково-дослідницької роботи

Проблеми вдосконалення трудового законодавства

4 Обсяг виконаної науково-дослідницької роботи (друк. арк.)

1.5

5 Наукова новизна отриманих результатів

- обгрунтовано вісновок про те, що поява працівника у нетверезому стані є грубим порушенням трудової дисципліни, що може призводити до нещасних випадків, створенню аварійних ситуацій, спричинення збитків для підприємства та виготовлення бракованої продукції; - аргументовано, що відсторонення працівника від роботи слід розглядати як запобіжний захід, який застосовується у випадках визначених законодавством і має на меті відвернення або попередження негативних наслідків; - зроблено висновок, що відсторонення працівника від роботи не пов’язане з припиненням трудового договору, оскільки відсторонення працівника від роботи не припиняє трудові правовідносини та ніяких змін умов трудового договору не відбувається, а можна лише говорити як про тимчасове призупинення трудових правовідносин; - запропановано визначення відстороненням від роботи, під яким слід розуміти увільнення працівника на певний термін від виконання трудової функції без збереження заробітної плати або з виплатою працівнику за час його відсторонення допомоги по тимчасовій непрацездатності, що застосовується у виняткових випадках, передбачених у законі, з метою попередження небезпечних наслідків; - внесено пропозицію внести зміни до частини 4 ст. 17 Закону України «Про Дисциплінарний статут органів внутрішних справ України», щодо форми та строків відстронення осіб рядового або начальницького складу, а саме: «відстронення здійснює безпосередній або старший прямиий начальник на підставі письмового наказу на строк, який необхідний для усунення причин з яких відбулося відсоторонення"; - наведено аргументи, що найдостовірнішим підтвердження стану сп’яніння працівника, має бути медичний висновок, у якому максимально точно буде відображатися стан сп’яніння; - запропоновано закріпити на законодавчому рівні, що переважним способом засвідчення нетверезого стану особи має стати медичний висновок, а якщо працівник відмовляється від проходження медичного освідування чи взагалі немає можливості проведення такого обстеження, цей факт слід зафіксувати показаннями свідків; - визначено, що медіація є одним з альтернативних способів розв’язання трудових спорів; - зазначено, що медіація створює умови для досягнення компромісу, адже він має перевагу над конфліктом; - зроблено вісновок, про те, що тільки особи приватного права можуть вирішувати, яка інформація про них є конфіденційною, а яка відкритою; - зазначено, що з одного боку, законодавець наділяє фізичну особу правом на використання її персональних даних, а з іншого передбачає адміністративну та кримінальну відповідальність володільця персональних даних за використання без такої згоди; - обгрунтовано, що відмова у наданні працівнику відпустки в умовах воєнного стану повинна сприйматися ні як обмеження права на відпустку, а як необхідність та обов’язок працівника виконати певний обсяг робіт, який спрямований на забезпечення безпеки та обороноздатності держави; - аргументовано, що обмеження права у період воєнного стану щодо скасування обмеження 15-денного терміну надання відпустки без збереження заробітної плати за погодженням між працівником та роботодавцем. Таке нововведення дозволить працівникам виїхати з тих міст, де ведуться бойові дії, щоб переїхати в іншій регіон та спробувати реалізувати свій трудовий потенціал та включатися в робочий процес, не звертаючи увагу на свою кваліфікацію чи освіту.

6 Форми впровадження виконаних НДР (розділи монографії, підручника, навчального посібника, наукові статті, тези наукових доповідей та повідомлень та ін.)
Наукові статті:
Тези наукових доповідей та повідомлень:
7 Участь у розробці законопроектів та проектів інших нормативних актів

-

8 Рецензування (підготовка експертних висновків)проектів законів та інших нормативно-правових актів
9 Підготовка наукових висновків на запити Конституційного Суду України
10 Підготовка наукових висновків на запити Верховного Суду
11 Підготовка наукових висновків (Офіс Президента України, СБУ, Прокуратура)
12 Робота консультантом комітетів/депутатів Верховної Ради України

-

13 Робота консультантом інших вищих та державних органів влади у науково-консультативних радах при Верховному Суді та Конституційному Суді України

-

14 Прочитані лекції практичним працівникам

-

15 Підготовка відповідей (висновків) на запити органів державної влади та місцевого самоврядування, організацій та громадян. (кому, стосовно чого)
16 Участь у конференціях, семінарах (вказати повну назву конференції, дату та місце проведення)
17 Вказати членом редакційної колегії якого видання Ви є
18 Наявність авторських свідоцтв та патентів

-

19 Вказати членом якої спеціалізованої вчених ради ви є

-

20 Опонент, реценезент (підготовка відгуків на автореферати ) яких дисертаційних захистів були

20.1 Доктор наук

-

20.2 Кандидат наук

-

20.3 Доктор філософії

-

21 Чи були у звітному році лауреатом/стипендіатом (вказати повну назву стипендії/премії)

-

22 Співробітництво з закордонними організаціями

-

23 Участь у наукових заходах спільних з облдержадміністрацією

-

24 Участь у наукових дослідженнях на госпрозрахунковій основі

-

25 Відзнаки чи нагороди отримані у звітному році

-

26 Участь у грантових проектах, сертифікатних програмах, стипендіальних програмах (назва проекту, гранту, стипендії/ виконавці (ПІБ, посада)/ замовник/бюджет)

27 Інша інформація, яка заслуговує на увагу

-

Звіт затверджений на засіданні кафедри

Протокол № від