ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ЗВІТ ВИКЛАДАЧА
Кафедри кримінально-правової політики
НАЦІОНАЛЬНОГО ЮРИДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
імені ЯРОСЛАВА МУДРОГО
ЗА 2023 РІК
1 Осадча Анна Сергіївна
2 Посада, науковий ступінь, вчене звання
2.1 Посада
асистент кафедри кримінально-правової політики
2.2 Науковий ступінь
кандидат юридичних наук
3 Тема науково-дослідницької роботи
Службові кримінальні правопорушення
4 Обсяг виконаної науково-дослідницької роботи (друк. арк.)
1.1999999999999999555910790149937383830547332763671875
5 Наукова новизна отриманих результатів
Останнім часом спостерігається усталена тенденція до спеціалізації підстав кримінальної відповідальності. Така спеціалізація здійснюється двома шляхами. Перший з них пов'язаний із збільшенням складів злочину зі спеціальними суб'єктами. КК все більше стає спеціалізованим нормативно-правовим актом, оскільки значна кількість його приписів поширюється на певні групи населення, пов'язані з їх професійною, службовою та іншою діяльністю, їх певним правовим статусом.Для сучасного суспільства торгівля людьми є неприйнятним явищем. У той же час, незважаючи на зусилля держав, низки міжнародних та національних організацій, вона й донині існує. За статистикою це один із найбільш прибуткових незаконних бізнесів, що існує насамперед через бажання експлуатувати людину, використовувати її, в тому числі і в медичних цілях. У такому випадку страждає фізичне та психічне здоров'я жертви, зазнають страждання і її рідні. Особливо питання торгівлі людьми, яка вчиняється службовими особами, актуалізуватися в умовах російсько-української війни, призвела до масової міграції громадян України та підвищення ймовірних негативних наслідків такого процесу в фокусі торгівлі людьми.
6 Форми впровадження виконаних НДР (розділи монографії, підручника, навчального посібника, наукові статті, тези наукових доповідей та повідомлень та ін.)
Наукові статті:
-
Public health vs. medical exploitation as a type of human trafficking
Scopus
1.5 (обсяг, друк. арк.)
0.5 (особистий внесок автора, друк. арк.)
0 (кількість цитувать)
Польща
https://wiadlek.pl/12-2022/
-
Problems of qualification of complicity in criminal offenses with a special subject
Іншi наукометричнi бази даних
1 (обсяг, друк. арк.)
0.5 (особистий внесок автора, друк. арк.)
5 (кількість цитувать)
Україна
https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/123456789/91190/1/Osadcha_complicity.pdf
Тези наукових доповідей та повідомлень:
-
Вплив воєнного стану на кримінальну відповідальність службових осіб
Іншi наукометричнi бази даних
0.200000000000000011102230246251565404236316680908203125 (обсяг, друк. арк.)
0.200000000000000011102230246251565404236316680908203125 (особистий внесок автора, друк. арк.)
0 (кількість цитувать)
Україна
file:///C:/Users/%D0%90%D0%BD%D1%8F/Downloads/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80_%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D1%96%D1%8F_%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%84_%D0%9D%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B0%20%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D0%B0%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8_%D0%94%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0_2023%2013.07.2023.pdf
7 Участь у розробці законопроектів та проектів інших нормативних актів
8 Рецензування (підготовка експертних висновків)проектів законів та інших нормативно-правових актів
-
9215
Комітет з питань правоохоронної діяльності
Обґрунтовуючи необхідність внесення змін у низку нормативно-правових актів, чинних у нашій державі, автори законопроекту зазначають, що зміни, які ними пропонуються направлені на встановлення кримінальної відповідальність за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, невиконання законних вимог органів державного фінансового контролю та їх посадових осіб, створення штучних перешкод у їх роботі.
З цією метою у проекті закону за № 9215 пропонується внесення змін до Кримінального Кодексу України, шляхом, зокрема, доповнення КК України статті 3513 «Перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю».
Наведені вище положення дають підстави дійти висновку, що в цілому законопроект щодо внесення змін в Кримінальний Кодекс України у пропонованій редакції не може бути підтриманий.
-
8402
Комітет з питань правоохоронної діяльності
Обґрунтовуючи необхідність внесення змін у низку нормативно-правових актів, чинних у нашій державі, автори законопроекту зазначають, що зміни, які ними пропонуються направлені на процесуальну автономію та вдосконалення низки аспектів діяльності Спеціалізованої антикорупційної прокуратури.
З цією метою у проекті закону за № 8402 пропонується внесення змін до Кримінально процесуального кодексу України, Кримінального кодексу України та деяких інших законів України.
Так як Україна набрала 33 бали із 100 можливих і Індексі сприйняття корупції за 2022 рік. Наш показник зріс на один бал, тепер Україна посідає 116 місце зі 180 країн у CHI. З рекомендацій, що висловлені Transparency international, якби антикорупційні органи мали повну операційну та інституційну спроможність, зокрема розширення повноважень Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, антикорупційна система, працювала б і під час повномасштабної війни ефективніше.
Наведені вище положення дають підстави дійти висновку, що в цілому законопроект щодо внесення змін в Кримінально процесуальний кодекс України, Кримінальний кодексу України та деякі інші закони України у пропонованій редакції може бути підтриманий.
9 Підготовка наукових висновків на запити Конституційного Суду України
10 Підготовка наукових висновків на запити Верховного Суду
-
Касаційний кримінальний суд
Наталія Марчук
Враховуючи положення Закону Україну «Про вищу освіту» голова екзаменаційної комісії призначається міністерствами, відомствами, яким підпорядкований вищий навчальний заклад, на пропозицію ректора такого закладу, а персональний склад членів екзаменаційної комісії затверджується ректором одноособово. Таким чином, члени екзаменаційної комісії на відміну від викладачів діють на підставі спеціального повноваження. Екзаменаційна комісія вирішує питання про присвоєння їм відповідного освітнього рівня та видання державного документа про освіту. Дану діяльність екзаменаційна комісія здійснює від імені держави, а тому, рішення екзаменаційної комісії обов'язкові для виконання всіма особами незалежно від їх відомчої належності чи підлеглості, тому і викладачі, які є її членами, в зв’язку з реалізацією задач екзаменаційної комісії будуть службовими особами за ознакою виконання функцій представника влади. Член екзаменаційної комісії виконує функції представника влади саме у зв’язку із прийняттям рішення про присвоєння особі відповідного освітнього рівня та видання державного документу про освіту. Тому, на нашу думку, викладача, члена екзаменаційної комісії слід визнати службовою особою як суб’єкта корупційних злочинів.
11 Підготовка наукових висновків (Офіс Президента України, СБУ, Прокуратура)
12 Робота консультантом комітетів/депутатів Верховної Ради України
13 Робота консультантом інших вищих та державних органів влади у науково-консультативних радах при Верховному Суді та Конституційному Суді України
14 Прочитані лекції практичним працівникам
15 Підготовка відповідей (висновків) на запити органів державної влади та місцевого самоврядування, організацій та громадян. (кому, стосовно чого)
-
Відповідь на лист Міністерства внутрішніх справ України № 39284/2/38-2022 від 19.12.2022 щодо аналізу нормативно-правових актів у сфері боротьби з організованою злочинністю
- дефініція поняття організованої злочинності, що міститься у ст. 1 Закону України № 3341-ХІІ від 30 червня 1993 р. (далі – Закон) має неконкретизований та відсильний до Кримінального Кодексу України (далі – КК України) характер;
- Закон не містить понять «організована злочинна діяльність» та «організоване злочинне угруповання»;
- національна нормотворча практика демонструє не системність використання у деяких нормативно-правових актах термінів та понять для позначення однотипних форм державного регулювання на окремі прояви злочинної поведінки. Зокрема це Закон України «Про боротьбу з тероризмом» від 22 квітня 2004 року № 638-VI, «Про запобігання та протидію легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення від 6 грудня 2019 року № 36-ІХ;
- потребує вдосконалення законодавство щодо діяльності транснаціональних злочинних об’єднань, яка не обмежується діяльністю однією держави. Чинний КК України, не містить відповідного поняття, хоча Верховна Рада України ратифікувала конвекцію ООН проти транснаціональної організованої злочинності. Необхідно привести кримінальне вітчизняне законодавство у відповідності з цією конвенцією;
- передбачити більш суворі кримінально-правові санкції за пропозицію, обіцянку, одержання та надання неправомірної вигоди службовою особою (ст. 369 КК України).
16 Участь у конференціях, семінарах (вказати повну назву конференції, дату та місце проведення)
-
Кримінальне право України період глобальних викликів: від воєнного стану до повоєнного відродження 29.09.2023 Харків Україна
-
Круглий стіл "Колабраціонізм на тимчасово окупованих територіях:проблеми правової оцінки, гарантовання прав і свобод людини та реінтеграції територій. 06.10.2023 онлайн Україна
-
Проблеми збирання доказів воєнних злочинів вчинених в Україні 08.11.2023 Харків Україна
-
Наступність у кримінальному праві 08.09.2023 Харків Україна
17 Вказати членом редакційної колегії якого видання Ви є
18 Наявність авторських свідоцтв та патентів
19 Вказати членом якої спеціалізованої вчених ради ви є
20 Опонент, реценезент (підготовка відгуків на автореферати ) яких дисертаційних захистів були
21 Чи були у звітному році лауреатом/стипендіатом (вказати повну назву стипендії/премії)
22 Співробітництво з закордонними організаціями
23 Участь у наукових заходах спільних з облдержадміністрацією
VII Харківський міжнародний юридичний форум 25-29 вересня 2023
24 Участь у наукових дослідженнях на госпрозрахунковій основі
25 Відзнаки чи нагороди отримані у звітному році
26 Участь у грантових проектах, сертифікатних програмах, стипендіальних програмах (назва проекту, гранту, стипендії/ виконавці (ПІБ, посада)/ замовник/бюджет)
27 Інша інформація, яка заслуговує на увагу
Тренер двох команд, що представляли Національний юридичний університет на Всеукраїнському антикорупційному муткорті
Пройшла онлайн-курс від Національного агенства з питань запобігання корупції "Впливай-викривай" тривалістю 7 годин
CERTIFICATE "JAMES COMEYS ETHICAL LEADERSHIP" COURSE September 02- October 07 2023 Kyiv School of Public Administration named after Serhiy Nyzhnyy
Звіт затверджений на засіданні кафедри
Протокол №
від